×
×
جدیدترین‌‌ها

احتمال حذف افزایش سن بازنشستگی

  • کد نوشته: 90337
  • دی 28, 1402
  • نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز ۲۸ آبان به افزایش سن بازنشستگی در گروه‌های مختلف رای دادند و با وجود اعتراض‌ها به این مصوبه 24 دی ماه  شورای نگهبان، با این موافقت کرد.
    احتمال حذف افزایش سن بازنشستگی

    نخست نیوز، دکتر علی پاکباز خسرو شاهی _این طرح افزایش سن بازنشستگی در قالب لایحه از سوی دولت به مجلس ارایه شد و از آنجا که وقتی دولت لایحه‌ای ارایه می‌دهد مجلس باید در مورد آن اظهار نظر کند، در بررسی این طرح نیزموافقین و مخالفین نظرات خود را گفتند، که علی بابایی  به‌عنوان رییس فراکسیون کارگری مجلس به‌شدت با این لایحه مخالفت کرد و دلایل مخالفتش را اینچنین بیان داشت  که این لایحه با رویکرد ارتقای ضریب امنیت درآمد پایدار صندوق های بازنشستگی تامین اجتماعی و رفع چالش های این صندوق های بازنشستگی تدوین شده اما اجرای آن ناکام خواهد ماند و برای صندوق‌ها سودی نخواهد داشت .

    از سوی دیگر در بررسی هایی که با کارشناسان و مرکز پژوهش های مجلس انجام شد  این نتیجه بدتس آمد که با توجه به ۷ ،۸ میلیون نیروی کاری که سالانه از دانشگاه‌ها فارغ التحصیل می شوند و عرضه نیروی کار زیاد است و تقاضا اندک، این مصوبه نه برای صندوق ها انتفاعی نخواهد داشت و نه برای رضایت اجتماعی شاغلینی که از امروز تا ۳۵ یا ۴۰ سال آینده کار خواهند کرد.

    قانون مطرح شده قبلی نحوه تعیین افزایش سن بازنشستگی در کشور دائمی بود در صورتی که این بار این لایحه در قالب احکام و برنامه به تصویب رسید. بنابراین، از یک نظر می‌توان نتیجه گرفت که نگرانی وجود ندارد زیرا طیفی از نمایندگان، به‌زودی طرحی دو فوریتی را آماده خواهند کرد و خواستار لغواین مصوبه می شوند تا به مرجله اجرا نرسد.

    فراموش نشود شورای نگهبان، صرفا، تطبیق مصوبات و طرح‌های مجلس با شرع و قانون اساسی را مدنظر دارد و اینکه آیا این طرح به نفع مردم و جامعه هست یا خیر؟ بهره وری را ارتقا می دهد یا نه؟ را باید دستگاه های اجرایی و مجلس بررسی کنند .

    برچسب ها سن بازنشستگی

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *