×
×
جدیدترین‌‌ها

در اولین رویداد جام رسانه‌ای با شعار پیشرفت ایران

  • کد نوشته: 89872
  • دی 23, 1402
  • اسماعیل اعزی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران خبر داد: پوشش فیبر نوری ۵ شهر مازندران انجام شد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران گفت: پوشش فیبر نوری پنج شهر استان انجام شده و پنج شهر نیز در دست اجرا است.
    در اولین رویداد جام رسانه‌ای با شعار پیشرفت ایران

    به گزارش نخست نیوز، اسماعیل اعزی مدیرکل در اولین رویداد جام رسانه امید، با بیان اینکه دست یابی به دولت هوشمند نیازمند اقداماتی است، از جمله اقدامات در حوزه عدالت ارتباطی در مناطق کمتر توسعه یافته را اتصال ۱۹۴ روستای استان با جمعیت ۹ هزار و ۲۵۱ خانوار برشمرد و افزود: از این تعداد ۱۲۰ روستا در سال ۱۴۰۲ با اعتبار ۲۵۲ میلیارد تومان بوده است. رییس شورای راهبری مدیران حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران به اثربخشی سفرهای استاندار در این حوزه اشاره کرد و گفت: در دولت سیزدهم شاهد رشد ۹ درصدی تامین پوشش اینترنت در روستاها و ۳ درصدی جاده‌ای و ۱۳ درصدی میزان انتقال به نسبت دولت گذشته تصریح کرد: در حال حاضر شاهد پوشش ۹۷ درصدی روستاها و ۱۰۰ درصدی در کلیه ۶۲ شهر استان مازندران هستیم.

    وی در ادامه ضمن تشریح اقدامات وزارت متبوع خویش در توسعه شبکه فیبری نوری در مناطق روستایی کشور و استان مازندران، گفت: پوشش فیبرنوری در ۵ شهرستان با میزان ۳۵۲ کیلومتر اجرایی شده و به بهره برداری رسید و هم اکنون این پروژه در ۱۳ شهرستان نیز با میزان ۱۵۳ کیلومتر و اعتبار ۳۴۵ میلیارد تومان نیز در حال اجرا می باشد.

    این مسوول با بیان اقدامات وزارت ارتباطات در توسعه شبکه فیبرنوری در مناطق شهری در راستای اتصال منازل و کسب و کارها به میزان ۲۰ میلیون پورت، توضیح داد: این پروژه در ۵ شهر انجام و ۵ شهر دیگر نیز در حال اجراست و پیگیری‌ها برای اجرای این پروژه در ۱۳ شهر دیگر مازندران نیز در دست اقدام است.

    مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران در رابطه با میزان اشتغال و تسهیلات در حوزه فناوری اطلاعات به اعطای تسهیلات ۱۶۹ میلیارد ریالی و ایجاد اشتغال برای ۱۸۷ نفر در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و افزود: میزان تسهیلات معرفی شده برای سال جاری نیز ۳۵۷ میلیارد ریال با تعهد اشتغال ۱۵۶ نفر است. اولین رویداد جام رسانه‌ای با شعار پیشرفت ایران، پیشرفت مازندران، اخبار امیدآفرینی در ساری در حال برگزاری است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *