×
×
جدیدترین‌‌ها

یک فعال کارگری:
انتظار برای پاسخ شورا در مورد افزایش سن بازنشستگی

  • کد نوشته: 89668
  • دی 21, 1402
  • مازیار گیلانی نژاد گفت: کارگران زیادی خواستار حذف افزایش سن و سابقه بازنشستگی هستند.
    انتظار برای پاسخ شورا در مورد افزایش سن بازنشستگی

    مازیار گیلانی‌نژاد، فعال کارگری، در گفتگو با نخست نیوز، با بیان اینکه «لایحه هفتم توسعه، ناقض قانون اساسی و قانون کار است» خواستار حذف بندهای ضد کارگری برنامه هفتم توسط شورای نگهبان شد.

    او ادامه داد: در هفته‌های اخیر طومارهای بسیاری با امضاهای کارگران به شورای نگهبان ارسال شده؛ کارگران زیادی خواستار حذف افزایش سن و سابقه بازنشستگی شده‌اند و انتظار داریم به این خواسته جمعی توسط شورای نگهبان پاسخ مثبت داده شود.

    گیلانی نژاد اضافه کرد: برای نمونه، در تاریخ ۹ دیماه ۱۴۰۲ نامه اعتراضی توسط بیش از ۴۰۷۰ نفر به شورای نگهبان تسلیم شد؛ این متن به امضای کارگران و بازنشستگان تهران، کرمانشاه، گیلان، بابل، رامهرمز، عسلویه، ایذه و قزوین رسیده بود و با تمام امضاها به ضورای نگهبان تحویل شد؛ در این طومار آمده است «ما امضاکنندگان خواهان حذف مواد ضد کارگری لایحه برنامه هفتم توسعه (۱۵، ۱۷، ۴۹، ۶۶، ۶۷، ۱۶۶) که قانون اساسی را نقض کرده است، هستیم».

    به گفته وی، مهم‌ترین بند ضد کارگری این لایحه، افزایش سن و سابقه بازنشستگی‌ست که آسیب‌های بسیار برای کارگران و همچنین صندوق‌های بازنشستگی دارد.

    او افزود: با این بند، بیمه‌شدگان بسیاری ممکن است از بیمه‌پردازی انصراف دهند و اگر تامین اجتماعی واقعاً به دنبال خلق ورودی‌های جدید برای حل بحران ناترازی‌ست، باید خود پیشتاز حذف این بند ناعادلانه باشد و آن را مصرانه درخواست کند.

    منبع ایلنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *