×
×
جدیدترین‌‌ها

«تئاتر تجزیه شده و آشغال مرد »

  • کد نوشته: 88946
  • دی 13, 1402
  • در دومین روز بیست و هشتمین جشنواره منطقه ای در مشهد واقع در مجتمع امام رضا نمایشی تحت عنوان «آشغال مرد » در سالن بهار اثری از شرکت کنندگان سیستانی  بر روی صحنه رفت.
    «تئاتر تجزیه شده و آشغال مرد »

    نخست نیوز ،این نمایش در آغاز با قوت بسیار کار خود را آغاز کرد اما در میانه و انتها نتوانست مخاطب را راضی کرده و توجه او را جلب کند به گونه ای که تعدادی از تماشاگران صحنه را ترک کردند
    تاتر «اشغال مرد» روایتی از چند اپیزود درباره ی معضلات قرن بیست و یکم و  مفهوم تنهایی نوع بشر  ، ترس از مرگ ، نوشخوار فکری و انرژی خواری آدم ها از یکدیگر است  و سعی دارد با مفاهیمی سمبولیک مقصود خود را به مخاطب عرضه کند همچین از رگه های پوچ گرایی در این اثر نمیتوان چشم پوشی کرد .
    در این نمایش هر یک از عناصر 
    و شخصیت ها مانند   سوسک  کلم   و خرگوش  سمبول دراماتیک هستند و به گونه ای با انسان قرن بیست و یک و معضلات وی  ارتباط  برقرار میکند
    در این نمایش که  علیرضا اکوان و طیبه خلیقی و نذیر برهان  ایفای نقش می کنند  می توان ترکیبی از فلسفه وجودگرایی و پوچ گرایی را دید که برای جلب نظر مخاطب خاص بسیار موفق عمل خواهد کرد.
    دکتر نذیر برهان کارگردان این اثر اذعان می‌دارد ، به دلیل شباهت این نمایش نامه به زندگی کنونی ما ایرانیان ، تصمیم بر ترجمه و اقتباس این نمایشنامه گرفته و سعی دارد آدمی را با تماشای اثر به چالش بکشد.
    تاتر اشغال مرد ، تاتری است که به راحتی نمیتوان از مفاهیم آن گذشت و برای درک بهتر آن باید چندین بار به پای بازی خوب بازیگران این نمایش و مفاهیم پیچیده آن نشست.

    رویا مداح

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *