×
×
جدیدترین‌‌ها

سهم هر کدام ما در آرشیتیکت زندگی

  • کد نوشته: 88789
  • دی 11, 1402
  • هیچ چیز خطرناکتر از این نیست که جامعه ای بسازیم که در آن بیشتر مردم حس کنند که هیچ سهمی در آن ندارند.
    سهم هر کدام ما در آرشیتیکت زندگی

    نخست نیوز، مهرشاد عنبری _مردمی که حس میکنند سهمی در جامعه دارند از آن جامعه محافظت می کنند، ولی اگر چنین احساسی نداشته باشند، ناخودآگاه میخواهند که آن جامعه را نابود کنند. (مارتین لوتر کینگ )

    شیوه زندگی همه انسانها از دور و نزدیک ، با هر مکتب و مرام ، با هر رنگ ، سلیقه ،و در هر نقطه اب و هوایی یا جغرافیایی متاسی از یکدیگرند .
    بعضی از کتابها یا سخنرانی‌ها جاودانه اند و تاریخ مصرف ندارند و در تمام چون و چرا های زندگی می توان از انها کام جست و برای سوی تاریکی های زندگی از انها بهره برد بزرگانی که برای رهنمود و رهایی  سایر ملتها از قید و بند و ظواهر زندگی از فرامین و یا فرمایشات کاریزما های تاریخ برای همه نژاد ها بدون در نظر گرفتن قومیت به عاریه گرفته وبه آن جان داده و انرا به زبان جاری ساخته و انسانهای وارسته دیگر انرا به زبانهای دیگر ترجمه و در اختیار می گذارند . و از یک منظر روشنگری ، امید و امالهای بشری نام گذاری می شوند .
    گاهی اوقات انسانها با مواجهه با مصایب زندگی با  درهای  بسته که هزاران قفل  اسرار امیز به ان بسته شده روبرو  می شوند و ناگهان با مطالعه یک جمله تاریخی و اثر گذار این بزرگان ، تمامی ان رمز و رموز قفل های اهنین بدون هیچ خشونتی باز می شوند .
    این اظهارات و یا گفته های تاریخی ، همان کلید واژه هایی ست که همه ما در شرایط مختلف زندگی بخصوص در دوران بحران ،به دنبال انها هستیم گاهی زود تر ، گاهی دیرتر ،و گاهی هرگز ، اگر بر این باور باشیم که همه اساتید و فلاسفه زمان برای خارج شدن از تسلسل و زندان زندگی برایمان پیام و یا  ارمغانی اورده اند در جای خود بسیار خشنود وسرزنده خواهیم بود اما با یک درجه متعالی تر  در نظر بگیریم که همه  سخنرانیها سخنوران و کتابهای نویسندگان بزرگ‌ برای رهایی از زندانهای روح و جسم ، برای ما اجرا و یا به نگارش در امده اند و با اقتضای زمان ملزم به مطالعه و شنیدن انها خواهیم بود انوقت تیرگی و ظلمات در زندگی ما جای خود را به نوع دوستی ، مهربانیها ، عدالت ، مروت ،و جوانمردی خواهد سپرد و این طریقت همان مدینه فاضله است که قرنها بدنبال ان هستیم . در حالیکه همه ان خوشی‌ها در کنار مان سایه افکنده است

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *