×
×
جدیدترین‌‌ها

مسمومیت 24 نفر با گاز طی هشت ماه امسال

  • کد نوشته: 88717
  • دی 10, 1402
  • هشدار در خصوص نیمه سرد سال مدیرکل پزشکی قانونی استان گفت : در هشت ماه سال جاری آمار تلفات مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 26درصدی داشت.
    مسمومیت 24 نفر با گاز طی هشت ماه امسال

    به گزارش نخست نیوز، دکتر عباسی ضمن هشدار به هموطنان در نحوه استفاده از وسایل گاز سوز تصریح کرد : درهشت ماه امسال 24 نفر بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در استان جان خود را از دست دادند که از این تعداد 20 نفر مرد و ما بقی زن هستند. بیشترین شهر بر اساس آمار نوشهر ، نور و قائم شهر هر کدام با 4 ، آمل و تنکابن هر کدام با 3 ،سیمرغ با 2 به ترتیب بیشترین و شهرستان های رامسر ، چالوس ،بابلسر و ساری هر کدام با یک فوتی کمترین فوتی گزارش شده است.

    آبان بیشترین ماه ابان با 7 ، فروردین با 5 به ترتیب بیشترین و ماه های خرداد ، مرداد و مهر هر کدام با 2 فوتی کمترین آمار منوکسید کربن را داشتند. اقدامات لازم در هنگام برخورد با فرد مسموم با مونوکسیدکربن چیست؟ مدیرکل پزشکی قانونی استان ضمن درخواست از هموطنان که با رعایت نکات ایمنی و توصیه های ارائه شده مانع از وقوع مخاطرات جانی و حوادث تلخ برای خود و عزیزانشان شوند گفت : بهترین راهکار در هنگام برخور با بیمار مسموم با گاز منوکسید کربن خارج کردن مصدوم از محیط حادثه است. بلافاصله باید بیمار را در هوای آزاد و در معرض اکسیژن قرار داده و سریعا وی را به اولین مرکز درمانی رساند. باز کردن پنجره‌ها و ایجاد تهویه در محیط از مسمومیت سایر افراد جلوگیری خواهد کرد

    برچسب ها گاز مسمومیت

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *