×
×
جدیدترین‌‌ها

ناظر گمرکات‌ مازندران خبر داد

  • کد نوشته: 88714
  • دی 10, 1402
  •  رشد ۷۹ درصدی ارزش واردات کالاهای‌اساسی به گمرکات‌مازندران ارزش واردات کالاهای‌اساسی به گمرکات‌مازندران بارشد ۷۹ درصدی به رقم یک میلیارد و ۳۴۳ میلیون دلار رسید
    ناظر گمرکات‌ مازندران خبر داد

    به گزارش نخست نیوز، جمشیدی ناظر گمرکات‌ مازندران با اشاره به واردات کالاهای‌اساسی در نه ماه سال جاری گفت: طی این مدت سه میلیون و ۳۴۳ هزارتن انواع کالاهای‌اساسی به ارزش یک میلیارد و ۵۸۷ میلیون دلار از طریق گمرکات نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار وارد کشور شد که با اختصاص ۹۵ درصد از وزن و ۹۰ درصد از ارزش کل واردات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۱۳ درصدی در وزن و ۷۹ درصد افزایش در ارزش داشته است.

    وی در رابطه با اقلام عمده کالاهای‌اساسی اظهار داشت: ذرت دامی ، چربی ها و روغن های حیوانی و دامی ، گندم دامی، جودامی و خوراک آماده دام اقلام عمده کالاهای‌اساسی وارداتی به گمرکات‌ مازندران بودند. جمشیدی ناظر گمرکات‌ مازندران بیان داشت : میزان واردات نه ماهه سال جاری به سه میلیون و ۵۳۲ هزار تن و به ارزش یک میلیارد و ۷۵۷ میلیون دلار رسید که از افزایش ۹۸ درصدی در وزن و ۶۲ درصدی در ارزش نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار بوده است. وی ادامه داد: پنج قلم عمده کالاهای وارداتی در این مدت ؛ ذرت دامی با ۶۸۸ میلیون دلار، چربی ها و روغن های حیوانی با ۵۳۳میلیون دلار ، جو دامی با ۳۲۵ میلیون دلار ، کک نفتی با ۵۶ میلیون دلار و گندم با ۳۰ میلیون دلار بودند.

    جمشیدی همچنین ۵ کشور عمده مبدا کالاهای وارداتی را به ترتیب شامل امارات متحده عربی با ۶۵۹ میلیون دلار، ترکیه با ۴۶۲ میلیون دلار، روسیه با ۲۶۶میلیون دلار، انگلستان با ۹۰میلیون دلار و عمان با ۷۵میلیون دلار ذکر کرد براساس این گزارش گمرکات‌مازندران ازنظر وزنی دومین و ارزشی سومین گمرک وارد کننده کالاهای‌اساسی در کشور است.

    برچسب ها گمرکات مازندران

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *