×
×
جدیدترین‌‌ها

مخالف کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳
گودرزوند: آیا افزایش حقوق کارکنان متناسب با تورم است؟

  • کد نوشته: 87613
  • آذر 29, 1402
  • عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ با طرح پرسش‌هایی گفت: آیا افزایش ۱۸ درصدی متوسط حقوق کارکنان و بازنشستگان متناسب با تورم دیده شده و معافیت سالانه حقوق و دستمزد متناسب با تورم در کشور است؟
    گودرزوند: آیا افزایش حقوق کارکنان متناسب با تورم است؟

    به گزارش نخست نیوز، مهرداد گودرزوند چگینی در جلسه علنی امروز صحن علنی مجلس به عنوان مخالف کلیات لایحه اصلاحیه بودجه ۱۴۰۳ گفت: لایحه بودجه مشکلات عدیده ای دارد که در اصلاحیه رفع نشده است. من سوال را مطرح می کنم تا موضوع برای مردم و نمایندگان روشن‌تر شود.

    وی با طرح این پرسش که افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده چه میزان تورم بر مردم تحمیل می کند و چگونه ناترازی بودجه تامین می شود؟ گفت: افزایش ۴۹.۸ درصدی مالیات چند درصد تورم بر جامعه اعمال می کند، همچنین افزایش ۵۴.۸ درصدی مالیات بر کالا و خدمات چه میزان قیمت کالا و خدمات را افزایش می دهد؟ آیا دولت شرایط تورمی را پیش بینی کرده و می داند این اقدام چه تورمی بر بازار تحمیل می کند؟

    این عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود: آیا افزایش ۱۸ درصدی متوسط حقوق کارکنان و بازنشستگان متناسب با تورم دیده شده و پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی در بودجه لحاظ شده است؟ با توجه به درخواست دولت برای حذف ارز ترجیحی راهکاری برای حذف ارز چند نرخی در لایحه بودجه دیده شده یا سردرگمی تجار همچنان وجود دارد؟

    گودرزوند چگینی با بیان این سوال که آیا معافیت سالانه حقوق و دستمزد متناسب با تورم در کشور است؟ گفت: آیا امنیت غذایی مورد توجه بوده است؟ کاهش یارانه نان چه کمکی به افراد زیر خط فقر می کند؟ آیا به خرید راحت‌تر نان مردم منجر می شود؟ آیا در تبصره ۱۴ با توجه به ناترازی بودجه در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ پیش بینی لازم شده است و آیا نهضت ملی مسکن مطالبات فرهنگیان و متناسب سازی حقوق ها مورد توجه بوده است؟

    منبع ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *