×
×
جدیدترین‌‌ها

رئیس دفتر نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها :
فضا برای مسائل اخلاقی دنیا فراهم شده است

  • کد نوشته: 87514
  • آذر 28, 1402
  • رئیس دفتر نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه شاهد شکل‌گیری تغییرات بنیادی در بین جوانان غربی هستیم، گفت: فضا برای بازنگری مسائل خلاقی و ارزشی دنیا فراهم شده است.
    فضا برای مسائل اخلاقی دنیا فراهم شده است

    به گزارش نخست نیوز:، حجت الاسلام مصطفی رستمی امروز در مراسم بزرگداشت استاد شهید دکتر محمد مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه که امروز در دانشکده الهیات دانشگاه تهران در حال برگزاری است، تاکید کرد: شاید شرایط و فضایی که امروز ما در آن قرار داریم و مسائلی که شاهد آن هستیم تهدیدهای فراوانی را برای ما ایجاد کرده است؛ اگر چه نمی توانیم فرصت های بزرگ آن را نیز نادیده بگیریم؛ اما یقینا نقش و مسئولیت اساتید در این شرایط بسیار با اهمیت است که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد.

    وی در ادامه تصریح کرد: ما در جامعه ای زندگی می کنیم که بخش زیادی از بچه های ما مخاطب جریان رسانه های عمومی نیستند و بر خلاف آنچه که تصور می کنیم همه داده ها و اطلاعات در اختیار آنها قرار نمی‌گیرد؛ حتی ممکن است عده ای مخاطب رسانه هایی باشند که جریان مسئله ساز و شبهه افکن در آن فعال است و حکمرانی می کند.

    رییس دفتر نمایندگی رهبری در دانشگاه ها همچنین بر ضرورت توجه به فضای ارتباطی حضوری و چهره به چهره در جامعه تاکید کرد و گفت: بهترین فضای ارتباطی برای جوانان ما همان فضای حضوری و چهره به چهره است که امکان برقراری ارتباط موثر و همچنین پاسخ به شبه های جوانان را فراهم می کند.

    رستمی به تغییر فکر جوانان غرب و تنفر آنها از رژیم صهیونیستی اشاره کرد و افزود: در نظر سنجی هایی صورت گرفته ۶۷ درصد افراد زیر ۱۵ سال خواهان نابودی اسرائیل بوده و ۵۱ درصد جوانان زیر ۲۵ سال نیز معتقد به نابودی اسرائیل و حمرانی حماس بودند. این شرایط نشان می دهد شرایط افکار عمومی غرب تغییر یافته است.

    وی تاکید کرد: همین که میزان گریش به اسلام بعد از اتفاق ۱۱ سپتامبر بیشتر شده، بیانگر این موضوع است که تغییرات بنیادی در بین جوانان غربی ایجاد شده و فضا برای بازنگری مسائل خلاقی و ارزشی دنیا فراهم شده است.

    رییس دفتر نمایندگی رهبری در دانشگاه ها از محاکمه سه رییس دانشگاه آمریکایی به دلیل حمایت از آتش بس در غره ابراز تاسف کرد و گفت: اینکه در جامعه ای به اصطلاح آزاد سه رییس دانشگاه به دلیل مسائل انسان دوستانه و حمایت از آتش بس در غزه محاکمه شود، نشانگر تبلیغات نمایشی و دروغین آنهاست.

    منبع ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *