×
×
جدیدترین‌‌ها

برگزاری «ورزش بانوان باردار» به میزبانی مشهد مقدس

  • کد نوشته: 87316
  • آذر 25, 1402
  • نخستین دوره مربی گری درجه ۳ورزش های بانوان باردار به همت هیات ورزش های همگانی خراسان رضوی با حضور ۳۲نفر از متخصصان زنان و مامایی با برگزاری آزمون عملی و تئوری پایان یافت دکتر بیتا بردبار آذری مدرس این دوره با بیش از ۲۰ سال سابقه ورزشی.
    برگزاری «ورزش بانوان باردار» به میزبانی مشهد مقدس

    نخست نیوز :مجید خروشی– رییس انجمن زنان و خانواده فدراسیون ورزش های همگانی؛پایه گذار ورزشهای دوران بارداری کشور؛ ؛پایه گذار ومسوول کمیته ورزش بادی بالانس فدراسیون آمادگی جسمانی؛عضوهیات علمی دانشگاه؛ مجری و کارشناس صدا و سیما در شبکه بهداشت؛ و نویسنده و مترجم کتابهای تخصصی ماما و مدرس ورزش دوران بارداری در مشهد ویژه متخصصان زنان و ماما در خصوص اهمیت توجه به ورزش مادران باردار قبل و بعد از بارداری در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: ورزش هماهنگ و برنامه ریزی شده برای مادران باردار و جنین نقش حیاتی دارد و کم توجهی به این موضوع خطرات جبران ناپذیرفیزیولوژیکی برای زنان دارد که امیدواریم در این خصوص فرهنگ سازی صورت گیرد و خانواده‌ها به این مهم دست یابند که داشتن فرزند اگاه؛هوشیار؛ پرتحرک و شاداب و سالم نتیجه سالم سازی مادران و جلوگیری از کم تحرکی است .

    وی افزود:این دوره ۶روزه با حضور هنرجویانی از یزد؛ خراسان جنوبی؛ سمنان و شهرستانهای مسهد؛ تربت حیدریه ؛ جام و نیشابور به مدرسی دکتر بیتا بردبار آذری از فدراسیون ورزش های همگانی برگزار و در پایان برای نفراتی که موفق به گذراندن آزمون های پایانی شوند گواهی مربی گری درجه ۳صادر خواهد شد.

    برگزاری سمینارهای دانش افزایی و به روز رسانی ارتقای سطح علمی مربیان انجمن زنان و خانواده کشور در دی ماه امسال نیز برگزار که از مهمترین امتیازات ارتقای مربی گری آنها محسوب می گردد. دکتربیتا بردبار آذری در باره هدف از برگزاری این دوره مربی گری توجه به سلامت و تندرستی مادران و جنین ذکر کرد و اذعان داشت: برای داشتن جامعه ای سالم باید فرهنگ ورزش برای مادران باردار را توسعه و ترویج دهیم . در این کمیته بنا داریم تمرین ها و شیوه های تحرک افزایی مادران را توسط ماما و پزشکان متخصص زنان ارتقا دهیم.

    ترکیبی از آموزش اصول قدرت افزایی، استقامت و انعطاف پذیری و بکارگیری آنها در هر هفته و ماه بارداری از مهمترین اصول تمرینی مادران باردار است و معتقدیم این یک ضرورت گم شده به سلامت بانوان و فرزندان در جامعه است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *