×
×
جدیدترین‌‌ها

تولید سالانه 45 میلیون گل و گیاه زینتی در محمودآباد

  • کد نوشته: 86848
  • آذر 21, 1402
  • مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد از تولید سالانه 45 میلیون شاخه، اصله، بوته و گلدان انواع گل و گیاه زینتی گلخانه ای در این شهرستان خبر داد
    تولید سالانه 45 میلیون گل و گیاه زینتی در محمودآباد

    نخست نیوز: به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد، محمد هادی‌زاده با بیان اینکه گلخانه یکی از روش های مدرن مبارزه با سرما، گرما و کم آبی است، گفت: با توجه به نیاز روز افزون بازار به تولید گل و گیاهان زینتی و سبزی و صیفی در خارج از فصل، این روش تولید و کشت می تواند به یکی از سود آورترین بخش های کشاورزی تبدیل شود. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد تصریح کرد: سالانه 45 میلیون شاخه، اصله، بوته و گلدان انواع گل و گیاه زینتی گلخانه ای شامل گیاهان آپارتمانی، گل شاخه بریده، گل های فصلی و درخت و درختچه های زینتی در این شهرستان تولید و به بازار عرضه می شود.

    این مسوول تصریح کرد: این میزان تولید گل و گیاه زینتی گلخانه ای شامل 31 میلیون و 500 هزار گلدان گیاهان آپارتمانی، 6 میلیون و 750 هزار اصله شاخه بریده، چهار میلیون و 500 هزار اصله درخت و درختچه های زینتی و دو میلیون و 250 هزار اصله بوته گل های فصلی است. هادی‌زاده افزود: این تعداد گل و گیاه در 574 گلخانه به مساحت 80 هزار مترمربع در مناطق مختلف تحت پوشش مراکز 3 گانه جهاد کشاورزی این شهرستان تولید می شود.

    وی امکان پایش پارامترهای محیطی، بهره وری بالاتر نهاده های تولید،امکان تولید خارج از فصل، ایجاد شغل و ارز آوری و… را از جمله مزایای پرورش گل و گیاه زینتی گلخانه ای برشمرد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *