×
×
جدیدترین‌‌ها

تولید هشت هزار و 100 تن شیرخام در دامداری های تنکابن

  • کد نوشته: 86708
  • آذر 19, 1402
  • عبداله غلامپور گفت: از ابتدای امسال تاکنون هشت هزار و 100 تن شیرخام در دامداری های شهرستان تنکابن تولید و به بازارهای مصرف داخل و خارج این شهرستان عرضه شد
    تولید هشت هزار و 100 تن شیرخام در دامداری های تنکابن

     نخست نیوز:مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تنکابن افزود: ارزش اقتصادی این مقدار شیرخام تولیدی بیش از 1000 میلیارد ریال است. غلامپور گفت: در سال‌های اخیر، اکثر دامداران با رویکرد استفاده از دام‌های سنتی برای بهره گیری از مراتع و گیاهان جنگلی، اقدام به جایگزینی دام‌های جنگلی به جای دام‌های دورگ با تولید شیر بالا کردند که با توجه به پایین بودن تولید شیر دام‌های سنتی و جنگلی، موجب عملکرد پایین تولید شیر این شهرستان شد.

    وی تصریح کرد: پراکندگی جغرافیایی و طول مسافت واحدهای دامداری بخش دو هزار ، سه هزار و دامداران عشایر این شهرستان از مناطق شهری و عدم دسترسی به راه های سهل العبور برای انتقال شیر به جایگاه های جمع آوری، موجب شد که اکثر دامداران این مناطق شیر تولیدی را به صورت فرآوری و تبدیل شده به صورت پنیر و کره محلی به بازار های مصرف عرضه کنند.

    مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تنکابن ادامه داد: با توجه به اینکه سالانه در این شهرستان 11 هزار تن توسط یک هزار و ۲۵۷ واحد دامداری شیر تولید می شود، مصرف سرانه شیر 90 کیلوگرم در سال است و تنکابن نیاز 155 هزار نفر از جمعیت استان به لبنیات را تامین می کند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *