×
×
جدیدترین‌‌ها

مجلس با «خرید و فروش ارز خارج از صرافی‌ها» مخالفت کرد

  • کد نوشته: 861
  • مهر 14, 1397
  • نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حذف ماده‌ای از قانون مبارزه با قاچاق کالا ارز و تغییر ساز و کار خرید و فروش ارز مخالفت کردند. به گزارش گشت و گذار، در ادامه جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، نمایندگان با حذف […]

    مجلس با «خرید و فروش ارز خارج از صرافی‌ها» مخالفت کرد


    نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حذف ماده‌ای از قانون مبارزه با قاچاق کالا ارز و تغییر ساز و کار خرید و فروش ارز مخالفت کردند.

    به گزارش گشت و گذار، در ادامه جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، نمایندگان با حذف تبصره ۲ ماده ۷ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مخالفت کردند.

    طبق این ماده، بانک مرکزی موظف است برای پیشگیری و کنترل بازار مبادلات غیرمجاز ارز، اقدامات زیر را به عمل آورد:

    «الف: تعیین و اعلام میزان ارز قابل نگهداری و مبادله در داخل کشور همراه مسافر، رانندگان عبوری و مواردی از این قبیل.

    ب: ایجاد سامانه اطلاعات مالی صرافی‌ها و رصد و ارزیابی فعالیت آنها.

    تبصره ۱: دولت مکلف است ارز مورد نیاز اشخاص را تأمین و در صورت عدم کفایت آن، بازارهای مبادله ارز را به گونه‌ای ایجاد کند که تقاضای اشخاص از قبیل ارز مسافری و عبوری از طرق قانونی تأمین شود.

    تبصره ۲: عرضه و فروش ارز، خارج از واحدهای مجاز تعیین شده توسط دولت به وسیله اشخاص و واحدهای صنفی ممنوع است و با مرتکبین، مطابق قانون رفتار می‌شود.

    تبصره ۳: دولت حدود و مقررات استفاده از ارز را تعیین می‌کند.»

    به این ترتیب و با مخالفت نمایندگان مجلس با حذف تبصره دو این ماده، ساز و کار فعلی خرید و فروش ارز (از طریق صرافی‌ها) باقی ماند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *