×
×
جدیدترین‌‌ها

نتایج باشگاه سایپا در لیگ یک
سایپا قصد پیوستن به لیگ برتر را ندارد

  • کد نوشته: 85926
  • آذر 8, 1402
  • هنگامیکه به تاریخچه باشگاه سایپا نظر می افکنیم و جایگاه و هزینه های جاری انرا در حال حاضربا هم تلفیق میکنیم سیبل ناکامی ها ،متوجه استراتژی های ناشیانه متخذه مدیران را نشانه می رود . که گذشته درخشان انرا به محاق سپرده اند
    سایپا قصد پیوستن به لیگ برتر را ندارد

    نخست نیوز :مهرشاد عنبری_ کارهای لیگ یک از تاریخ ،۱ ۱۴۰۲/۶/۱ اغاز و تعداد ۱۳ دیدار پر فراز و نشیب را همه تیم های حاضر پشت سر گذاشته اند .
    تیم فوتبال سایپا با کسب ۲۱ امتیاز در جایگاه پنجم جدول رقابتها قرار گرفته است ، بطوریکه اگر دو دیدار اول و دوم (اهدا شش امتیاز ) بدلیل کامل نبودن حریف در هفته اول (دریای بابل ) و حاضر نشدن تیم مقابل(خوشه طلایی) در هفته دوم را کنار بگذاریم نتایج بدست امده با موج های سینوسی مواجهه شده که از نمودار و شاخص های استاندارد تحت هیچ شرایط منطقی پیروی نمی کند . و امتیازهای بدست آمده همانند موجی است سرگردان که در طوفان دریا و تلاطم ان بالا و پایین میرود و به اما و اگرها وابسته شده است
    اگر در هفته های باقیمانده اقدام اساسی صورت نگیرد باید منتظر در جا زدن این تیم در لیگ یک یا معجزه از سوی کائنات باشیم .
    این نتایج با این امتیاز های قطره چکانی و باقی ماندن در انتها یا میانه جدول تفاوتی بحال این باشگاه نداشته و فقط پرسش های افکار عمومی را بدنبال خواهد داشت ، در سالهای نه چندان دور بازیکنان بزرگی مانند ، قلیزاده ، حسین زاده ، جلالی ، رمضانی ترابی ، اخباری ، و… از مکتب این باشگاه به تیم ملی و باشگاههای اروپایی معرفی شده اند و جزیی از تاریخچه باشگاه قلمداد می شوند .
    حال چرا به این وضعیت افتاده ؟ قابل تامل است !!
    اگر از منظر دیگر به این موضوع بنگریم این باشگاه را می توان در زمره شاگرد تنبل چند ساله کلاس فرض نمود که سالهاست در یک پایه بدلیل پایین بودن سطح انتقال دانش اساتید در این مقطع گیر کرده و تا اطلاع ثانوی قصد پیوستن به لیگ برتر را ندارد ، اما سوال اینجاست باشگاهی که کارنامه قهرمانی جام حذفی و لیگ برتر را دارد چگونه ممکن است از گرداب و باتلاقی که متصدیان امر مسبب ان شده اند با این همه حمایت و سرمایه که از سوی شرکتهای اقماری ، مانند ، سازه گستر ، مگاموتور ، زامیاد ، مالیبل ، طیف ، سایپا دیزل ، قالبهای بزرگ ، شیشه نشکن ، و…. می شود خود را باز نیابد؟ و به جایگاه سه سال گذشته خود بازنگردد ؟
    در تئوری مدیریتی هر شرکت و یا نهاد به پنج عنصر بترتیب ، برنامه ریزی ، ، ساماندهی ، هماهنگی ، رهبری و کنترل تاکید میشود و رعایت همه انها در جایگاه خود عامل موفقیت بشمار می آیند که متأسفانه مدیران باشگاه علیرغم فعل خواستن هنوز نتوانسته اند انرا صرف کنند .
    باید برای رهایی و نجات این تیم در خارج از مستطیل سبز در قالب ۵ عنصر مدیریت متمرکز شد . چون تفکرات بیرون از میدان فوتبال بر داخل ان چیره اند.
    تصور میرود نگاهها در ارکان مرکزی باشگاه باید با رویکردی دیگری نسبت به تکمیل پازل‌های موجود اهتمام ورزد تا یکبار دیگر شاهد ظهور این باشگاه خوشنام و پر اوازه در لیگ برتر بوده و همانند گذشته به پرورش استعدادها و نخبه ها معطوف شود .

    برچسب ها سایپا لیگ برتر

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *