×
×
جدیدترین‌‌ها

بازدید ازنمایشگاه بین‌المللی مشهد از هجدهمین نمایشگاه تخصصی تجهیزات پزشکی

  • کد نوشته: 84861
  • آبان 20, 1402
  • هجدهمین نمایشگاه تخصصی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی، تجهیزات کلینیک،البسه یکبار مصرف بیمارستانی “که در مشهد از ۱۷ الی ۲۱آبان ماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهد برگزارشد

    بازدید ازنمایشگاه بین‌المللی مشهد از هجدهمین نمایشگاه تخصصی تجهیزات پزشکی
    نخست نیوز : سرورهادیان_ مشهد ؛قطب دوم تجهیزات پزشکی درکشور است این‌نمایشگاه برای بسیاری از افرادی که در این حوزه فعالیت دارند، فرصت خوبی است که با تکنولوژی های جدیدو صنایع مرتبط آن به تبادل اطلاعات و معرفی محصولات و برندهایشان بپردازند.
    رقابتی دشوار با ارز چندنرخی سورنا واحدی یکی از تولید کنندگان که از تهران در این نمایشگاه برای معرفی محصولات تنفسی، بیهوشی ، امداد ونجات و … حضور دارد، گفت: ۹۰ درصد مواد اولیه مان داخلی و فقط ده درصد وارداتی است و ۴۵ نفر مستقیم در کارخانه مشغول کارهستند ۱۵ نفر غیر مستقیم باماهمکاری دارند.
    وی افزود:بدلیل ارزهای چندنرخی در بحث تولید در رقابت ناسالمی قرارداریم و قبل از تحریم‌ها به تاجیکستان ، افغانستان و عراق صادرات داشتیم اما درحال حاضر امکان پذیر نیست . از مشکلات دیگر ما مشکل پرداخت های دوساله مراکز دولتی است که باتورم هیچ توجیه اقتصادی برای همکاری وجود ندارد.
    رونمایی ازدستگاه تولید ملی ، سرد کننده نوزادان مدیرعامل یکی از صنایع پزشکی که بامعرفی دستگاه سرد کننده نوزادان حضور دارد، بیان داشت: این دستگاه برای نوزادانی که در بدو تولد با کمبود اکسیژن متولد می‌شوند،می تواند از عوارض مغزی و عصبی طولانی مدتی که یک چنین نوزادانی ممکن است بعدا با آن مواجه شوند، جلوگیری نماید و دارای نمونه آمریکایی، اسرائیلی و انگلیسی است.
    مهدی عباچی زاده در از محصول دیگرکه کلاه سرد کننده که جهت جلوگیری از ریزش مو بیماران سرطانی است ودر حال حاضر ۱۵ مرکز در شهرهای مختلف کشور و همچنین مرکز انکولوژی رضا بیمارستان ناظران استفاده می‌کنند، اشاره کردو گفت: قیمت تمام شده هردو محصول ساخت داخل کمتر از ۵۰ درصد نمونه مشابه خارجی آن می‌باشد. افق روشن تولید داخلی کالاهاو تجهیزات پزشکی رییس کمیسیون اصل نود مجلس در حاشیه این نمایشگاه به خبرنگار ماگفت: هجدهمین نمایشگاه تجهیزات پزشکی مشهد عنوان کرد: خوشبختانه این نمایشگاه افق روشن پیشرفت های تولید داخلی کالاها و تجهیزات پزشکی در مشهد را به نمایش گذاشته است اما باید فضای کشور را نسبت به مصرف کالاها و تجهیزات پزشکی تولید داخلی اطمینان ببخشیم. حجت الاسلام نصرالله پژمان فر تصریح کرد: اگرچه پیشرفت های قابل تاملی در حوزه تولید کالاها و تجهیزات پزشکی مشهود است .
    باید به مصرف کننده های اصلی آن کالاها یعنی پزشکان اطمینان بدهیم این در حالیست که از طرفی کیفیت کالاها باید قابل دفاع باشد و پزشکان مطمئن باشند که این کالاها هیچ تفاوتی با کالاهای خارجی ندارد. عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:همچنین باید در برابر واردات کالا های تجهیزات پزشکی با تعرفه گذاری متفاوت گرفته شود و این موضوع را کنترل کرد و ورود کالا های تجهیزات پزشکی به اندازه نیازی که در داخل وجود دارد، اجازه واردات به آن داده شود.حتی اگر مقداری مقاومت هایی در این موضوع وجودداشته باشد .
    وی یادآور شد : طی بازدید از نمایشگاه و شنیدن خواسته های تولید کنندگان این کالا ها و تجهیزات پزشکی مقررشد در جلسه‌ای با حضور این تولید کنندگان و مسئولین ذی ربط حوزه های وزارت بهداشت ، مرکز درمان، بانک و … در کمیسیون نشستی داشته باشیم تا این تولید کنندگان مسائل شان را مطرح کنند.
    ۴۴ میلیون نفر بیمه سلامت مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران نیز در این نمایشگاه نوید داد: بیمه سلامت بزرگترین بیمه پایه کشوردرحوزه درمان و سلامت است که حدود ۴۴ میلیون نفر جمعیت کشور، تحت پوشش این بیمه قراردارند ویک هزار و ۳۹۵ محصول تجهیزاتی تحت پوشش خدمات بیمه سلامت قراردارد که در قسمت های مختلف پزشکی ، دارویی و تجهیزاتی در مراکز دولتی و خصوصی می‌باشد.
    دکترمحمد مهدی ناصحی تصریح کرد: از سال گذشته دوهزار میلیارد تومان صرفاً برای پرداخت تجهیزات به بیمارانمان در بیمارستان هزینه شد که امیدواریم صنعت تولید تجهیزات ، توزیع مناسب آن و توانمندسازی بیشتر مجموعه‌های ما از تولید داخل در زمینه‌های مختلف محصولات مصرفی و سرمایه‌ای انجام شود. رقابت دستگاه های بیهوشی، تنفسی و سی اسکن درمشهد مدیر شعبه مشهد یک شرکت درمانی گفت: دستگاه‌های ونتیلاتور ، ماشین بیهوشی و سی تی اسکن دارای استاندارد اروپایی(CE) با مواد صددرصد اولیه داخلی در مشهد تولید می شود.
    میلاد عادلی ضمن اعلام‌این مطلب افزود: تولید این دستگاه ه دارای ریسک بسیار بالایی می‌باشد و فقط ۱۰‌برند بسیار نام آشنا و معتبر در کل جهان با سابقه یک صد ساله در ساخت آن فعال می باشند اما در کارخانه تولید این دستگاه ها در مشهد ودر پارک علم و فناوری با ۲۰۰ نفر تحصیل کرده مرتبط بطور مستقیم و ۳۰۰ پرسنل در کل استان مشغول به کار می باشند .
    تاکید کرد: خوشبختانه تاکنون بالغ بر ۱۲ هزار دستگاه، تولیدی کارخانه مان در کشور فعال است که نشان از مقبولیت آن از لحاظ عملی و بحث مقایسه بادستگاه‌های دیگربرندهای جهانی داردو قیمت تمام شده این دستگاه درحال حاضر با نمونه مشابه خارجی ۵۰ درصد کمتر می باشد.
    مشهد؛ قطب دوم تجهیزات پزشکی کشور دبیر کمیسیون سلامت شرکت‌های دانش بنیان استان گفت:ظرفیت خوبی برای کارفارغ التحصیلان رشته مهندسی پزشکی مهیا شده است و مشهد بعد از تهران دومین قطب تجهیزات پزشکی کشور می‌باشد وحدود ۱۱۰ شرکت دانش بنیان در شهرمان در حوزه های تجهیزات پزشکی، دارویی ، خدمات وکلینیکی کار می‌کنند . مهرداد ثناگر تصریح کرد: همچنین ۴۰۰ شرکت‌ عضو انجمن می‌باشد که خوشبختانه در حوزه سلامت نیز مشهد پیشرو و رتبه اول را دارد. در حال حاضر چهار شرکت علاوه بر تامین نیاز داخلی به مرحله صادرات به سایر کشورها رسیده‌اند.حتی هزینه تمام شده تولید تجهیزات پزشکی داخلی آن ها به یک دهم نمونه های مشابه خارجی رسیده است. دبیر انجمن علمی مهندسی پزشکی دانشگاه‌های شرق کشور یادآور شد: خوشبختانه هر ساله ۶۰ درصد رشد دانشجو در رشته مهندسی پزشکی را داریم.
    درحال حاضر فارغ التحصیلان این رشته می توانند به عنوان ناظر فنی‌ و مدیر تجهیزات پزشکی در بیمارستان ها ، کلینیک ها ومراکز تجهیزات شرکت‌های وارد کننده و صادر کننده مشغول بکار شوند. بازدید کنندگان محمدرضا رخی که به همراه دخترش برای بازدید نمایشگاه مراجعه کرده است ، گفت: با تبلیغات شهری متوجه این نمایشگاه شدم .دخترم کلاس هشتم است و گفتم باهم‌به این نمایشگاه بیائیم، شاید بعدها اگر این رشته را انتخاب کرد با اطلاعات قبلی باشد . لعیا رخی افزود: برایم نمایشگاه جالب بود و بطورقطع درآینده برای انتخاب رشته می توانم روی مهندسی پزشکی فکر کنم. مریم‌بی باک ،دانشجو سال دوم رشته مهندسی نیز بیان کرد: از طریق اساتید دانشگاه مطلع شدم و اولین دفعه است به نمایشگاه آمدم و گستردگی این رشته برای بسیار جالب است . رضا کاشفی که در بحث آموزش و فروش تجهیزات دندانپزشکی فعالیت دارد، یکی از بازدید کنندگان است او اظهار داشت: نمایشگاه خوب خیلی بهتر از سال گذشته است و غرفه داران بسیارخوب با بازدیدکنندگان ارتباط برقرار می کردندو توضیحات و راهنمایی های برای تاسیس و ثبت نیز انجام می شد .
    بهاره طاهری ،دانشجو رشته دارو سازی نانو فناوری دارو نیز گفت: از طرف دانشگاه برایم ایمیل زده شد و از نمایشگاه مطلع شدم به نظر من تجهیزات آزمایشگاهی کم بود اما توضیح دادن افراد شرکت کننده بسیار عالی ، صریح و واضح بود. ملیکا حسینی فارغ التحصیل رشته تجهیزات پزشکی است او که در زمینه زیبایی کار می کند ، گفت: کلینیک زیبایی دارم با چند دستگاه جدید آشنا شدم که می توان در کلینیک مان مورد استفاده قراربگیرد.

    برچسب ها تجهیزات پزشکی

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *