×
×
جدیدترین‌‌ها

تلفات صهیونیست‌ ها از ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۳

  • کد نوشته: 84813
  • آبان 20, 1402
  • تلفات رژیم صهیونیستی طی دو دهه گذشته روندی افزایشی داشته است و از سال ۲۰۰۰ تا پیش از عملیات طوفان الاقصی مجموعا ۱۳۳۰ نفر تلفات داشته است که این میزان در سال ۲۰۲۳ به ۱۴۶۶ نفر افزایش یافته است

    تلفات صهیونیست‌ ها از ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۳

    نخست نیوز : این روزها که جنگ تن به تن در نوار غزه جریان دارد، آمار متفاوتی از تلفات و کشته شدگان ارتش رژیم صهیونیستی اعلام شده است. با وجود آن که منابع رسانه‌ای و رسمی صهیونیستی تلاش دارند تا آمار تلفات خود را بصورت قطره چکانی اعلام کنند، اما تا این جای کار طوفان الاقصی یکی از بالاترین نرخ‌های تلفات را ۳۶ روز نبرد روی دست اشغالگران گذاشته است.

    تلفات بزرگ در طوفان الاقصی

    ۱۴۳۸، تلفات صهیونیست‌ها در طوفان الاقصی: برمبنای اعلام رسمی منابع عبری زبان، تا روز سی و پنجم بمباران نوار غزه پس از عملیات طوفان الاقصی، رژیم صهیونیستی متحمل حداقل ۱۴۳۸ نفر تلفات شده است. از این میزان ۳۵۲ نفر عضو ارتش رژیم صهیونیستی بوده‌اند و دیگر تلفات شامل سایر افراد از جمله نیروهای پلیس و اعضای شاباک نیز می‌شود. این میزان تلفات طی یک ماه گذشته بیشترین میزان تلفات صهیونیست‌ها در جنگ پس از جنگ ۱۹۷۳ به شمار می‌رود.

    نبرد سخت در غزه

    نبرد سختی در غزه جریان دارد و طی دو هفته گذشته تلفات صهیونیست‌ها در نبرد زمینی قابل توجه بوده است:

    ۲۵۰ زخمی: منابع عبری زبان از جمله روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» در گزارشی تائید کرده اند که طی دو هفته گذشته که نبرد زمینی در غزه جریان داشته، حداقل ۲۵۰ نظامی صهیونیستی مجروح شده‌اند که حال ۱۰۰ نفر از آنان وخیم است.

    ۳۸ کشته: ارتش رژیم صهیونیستی در گزارشی که صبح جمعه منتشر کرد، کشته شدن یک نظامی دیگر خود طی درگیری‌های اخیر در شمال نوار غزه را تائید و تعداد کشته شدگان نظامی در نوار غزه را بعد از آغاز عملیات زمینی در غزه طی دو هفته گذشته را تا ۳۸ نفر اعلام کرد.

    ۴۰۰ کشته، پیش بینی احتمالی: آمار تلفات صهیونیست‌ها در نبردغزه بسیار بیشتر به نظر می‌رسد و روزنامه یدیعوت آحارونوت نیز در بخش پایانی گزارش خود پیش بینی کرده که در صورت گسترش وتداوم عملیات زمینی در غزه، ارتش حدود ۴۰۰ سرباز دیگر خود را از دست خواهد داد.

    منبع همشهری آنلاین

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *