×
×
جدیدترین‌‌ها

اعزام پیشکسوتان دوومیدانی کشور به تورنمنت فلیپین

  • کد نوشته: 84279
  • آبان 15, 1402
  • هرساله به پاس یاد و خاطره بزرگان دوومیدانی کشورهای مختلف مسابقاتی در ۲۶ ماده در یکی از کشورها برگزار می شود که برای ورود به سال ۲۰۲۳ کشور فلیپین ، میزبان این دوره از پیکارها می باشد

    اعزام پیشکسوتان دوومیدانی کشور به تورنمنت فلیپین

    نخست نیوز :مهرشاد عنبری_گفتگو با احمد فروغی نماینده ایران در مسابقات اخیر:افشین داوری سرپرست فدراسیون دوومیدانی کشور که برای دومین بار این مسئولیت خطیر را بر عهده گرفته به خاطر تجربه مدیریتی در این رشته ،انتظار مخاطبان را چند برابر کرده ، اما نتایج حاصله از مسابقات هانگژو بگونه ای دیگر در این فدراسیون رقم خورد ه است .
    اعزام هفت ورزشکار و کسب یک مدال طلا و یک نقره از مجموعه مدالها سهم ایران شد .
    داور زنی با کسب این نتایج نشان داده تاکنون نتوانسته وظایف خود را به نحو احسن و توقع مخاطبان این رشته را پوشش دهد . زیرا با پتانسیل موجود و مشاهده حضوری در ورزشگاه به بسیاری از کمبودها و نارسایی های سخت افزاری مواجه میشوم که برای برون رفت ان نیاز به یک سرمایه و تعاون همه سویه است ، که در حیطه فدراسیون دوومیدانی باید بدنبال آنها بود .
    خارج شدن ورزشگاهها از حالت استاندارد و عدم توجه به پیست های تارتان و ادوات کمک اموزشی مختص به پرورش این رشته ، عدم استقرار مربیان جهت شناسایی استعدادهای بالفعل و بالقوه در تمرینات و ورزشهای همگانی و استقبال از این رشته ، نبود برنامه‌های انگیزشی برای جذب علاقه مندان ، و ده ها مورد دیگر که از حوصله این گزارش خارج است.
    ۱۶ابان ۱۴۰۲ تیم ملی پیشکسوتان ایران عازم مسابقات پیشکسوتان کشورهای مختلف در فلیپین است وفرصتی ایجاد شده تا پای صحبت یکی از قهرمانان اسبق ماده های ۱۰۰و ۲۰۰ متر ، بنام احمد فروغی بنشینیم و از مهجور ماندن و عدم پرورش استعدادها ، ضعف ها و همچنین راهکارهای برون رفت از بحرانهای موجود این رشته و دسترسی اسان به افتخارات اسیایی ، جهانی ،و المپیک به گفتگو بپردازیم .
    فروغی این دونده میانسال و خسته از ناملایمات این رشته گفت ، اگر به تاریخ دوومیدانی دهه های گذشته مروری داشته باشیم با چهره هایی همچون ، غیاثی ، سجادی ، کشمیری ، غلامی ، روستایی فر ، شایان ، انتظاری ، برادران مرادی و… روبرو خواهیم شد که هر کدام از انها در جایگاه و زمان خود توانستند افتخار افرین ، در مسابقات جهانی و اسیایی باشند .اما در طول سالهای اخیر بعلت گرایش و اختصاص سرمایه ها در رشته های فوتبال ، والیبال، کشتی ، متاسفانه به دوومیدانی توجه نمی شود.
    در حالیکه می توان استعداد های فراوانی را از آموزشگاههای کل کشور شناسایی و پرورش داد و به ایده ال ها رسید و یکبار دیگر شاهد ظهور قهرمانانی همچون گذشته باشیم .

    تعامل ریاست فدراسیون دوومیدانی با سازمان ورزش و مجاب کردن کلیه باشگاههای کشور در اداره و تیم داری کردن یکی دیگر از مهمترین عوامل رشد و توسعه این رشته خواهد بود .
    بعبارتی میتوان گفت در غیر اینصورت با رویکرد حاکم در این رشته، حداقل سرمایه ها و استعدادها بتدریج نابود خواهند شد و انوقت تاریخ و تاریخچه دوومیدانی کشور را باید در ارشیو کتابخانه ها جستجو نماییم .
    برگزاری مسابقات به مناسبتهای مختلف در سطوح مختلف جامعه یکی از بزرگترین ابزارهای انگیزشی برای اقبال به این رشته است .
    زیرا علاقمندان قبل از حضور در کلیه رقابتها به مراکز و محیط های ورزشی که از امکانات و شرایط لازم برخوردار بوده مراجعه و به اماده سازی خود میپردازند . ایجاد فضای مفرح ، ترمیم و یا تعویض پیست ورزشگاهها ، و استقبال بدون دریافت شهریه ورودی و همچنین اهدا یکدست لباس ساده و تغذیه بعداز تمرینات مهمترین ابزار راهبردی برای جذب علاقمندان به این رشته است . که فدراسیون باید به آنها اهتمام ورزیده و خون تازه ای را به این ورزش کهن و مدال آور تزریق نماید .

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *