×
×
جدیدترین‌‌ها

وزارت کار پیگیر خانه‌دار شدن کارگران

  • کد نوشته: 84205
  • آبان 14, 1402
  • بر اساس اعلام وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در راستای تامین یک میلیون واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن، وزارت کار در تلاش است تا کمک ویژه‌ای به جامعه کارگری صورت گیرد و کارگران نیز صاحبخانه شوند

    وزارت کار پیگیر خانه‌دار شدن کارگران

    به گزارش نخست نیوز:،‌ در راستای ساخت مسکن کارگری دی ماه سال ۱۳۹۸ تفاهم‌نامه ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران،‌ بازنشستگان و مستمری بگیران میان وزیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی به امضا رسید. مدتی بعد تفاهم‌نامه ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در جوار شهرک‌های صنعتی میان اتاق تعاون و وزارت راه و شهرسازی منعقد شد که بر این اساس برنامه ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی شامل ۲۰۰ هزار واحد توسط اتاق تعاون ایران و ۲۰۰ هزار واحد توسط تعاونی‌ها صورت خواهد گرفت.

    طبق آخرین گزارش‌ها عملیات اجرایی ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی ویژه کارگران در استان‌های مختلف کشور آغاز شده و سالانه طراحی و اجرای حدود ۱۵۰ هزار واحد مسکونی باید انجام گیرد.

    بر اساس اعلام وزیر کار در راستای تامین یک میلیون واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن وزارت کار در تلاش است تا کمک ویژه‌ای به جامعه کارگری صورت گیرد و کارگران نیز صاحبخانه شوند.بر اساس اعلام معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سرجمع هدفگذاری تعاونی‌ها در ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن ۴۰۰ هزار واحد مسکونی طی چهار سال است که ۲۰۰ هزار واحد را معاونت تعاون برای بخش کارگری تعهد کرده و ۲۰۰ هزار واحد دیگر نیز توسط اتاق تعاون ایران ساخته و تحویل خواهد شد.

    سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در روزهای اخیر از دغدغه تامین مسکن کارگران خبر داد و گفت: در تلاشیم تا در موضوع تعهد دولت سیزدهم مبنی بر تامین یک میلیون واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن کمک ویژه‌ای صورت گیرد تا کارگران نیز صاحبخانه شوند.

    آنطور که وی گفته وزارت کار درصدد است تا در حوزه مسکن کارگری گام‌های موثری برداشته شود به همین منظور از وزارت راه و شهرسازی، سایر دستگاه‌ها و بانکهای عامل برای حضور در جلسه‌ای به همین منظور دعوت کرده‌ایم تا گفت‌وگو کنیم.

    وزیر کار ابزار امیدواری کرد: در بحث ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی که برای آحاد مختلف جامعه پیش بینی شده است، کمک ویژه‌ای به جامعه کارگری در حوزه مسکن انجام شود.

    پیش از این معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بهره‌برداری ۱۳۰۰ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن خبر داده و گفته بود: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که امضا شده سهم بخش تعاون ۴۰۰ هزار واحد مسکونی بوده که احداث ۶۲ هزار واحد آن آغاز شده و نخستین واحدهای مسکونی در قالب تعاونی‌های نهضت ملی مسکن به تعداد ۱۳۰۰ واحد آماده افتتاح و بهره‌برداری شده است.

     

    به گفته وی در حال حاضر ساخت بیش از ۲۵ هزار واحد مسکونی در کل کشور آغاز شده و پروژه‌هایشان در چارچوب حوزه تعاونی درحال پیشرفت است.

    ۲۷ مهرماه امسال عملیات اجرایی ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی پروژه تولید مسکن ویلایی شحنه یزد در راستای اجرای تفاهم‌نامه اتاق تعاون ایران و وزارت راه و شهرسازی مبنی بر ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن آغاز شد.

    اتاق تعاون ایران علاوه بر اجرای پروژه ۶۰۰ واحدی یزد در سایر استانهای کشور از جمله البرز، سمنان، قزوین، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی نیز عملیات اجرایی ساخت واحدهای مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن را در دستور کار قرار داده است.

    با توجه به اینکه ساخت این واحدها با مداخله فنی مدیران بخش تعاون و صنعت صورت می‌پذیرد می‌تواند از جمله پروژه‌های موفق طرح نهضت ملی مسکن باشد که عملیات  احداث آنها با نگاه اجتماعی و فرهنگی موردنظر متقاضیان طرح پیش برود.

    در حال حاضر در قالب صنعت‌شهرها و نواحی و شهرک‌های صنعتی برای بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور زمین تامین شده است.

    به گزارش نخست نیوز، هم اکنون موضوع تامین مسکن به یکی از مشکلات و دغدغه‌های اساسی کشور و خانوارهای کارگری تبدیل شده است. به اعتقاد کارشناسان اجرای طرح نهضت ملی مسکن در صورت موفقیت می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در کنترل قیمت مسکن و خانه دار شدن آحاد مختلف جامعه به ویژه اقشار محروم و کم درآمد داشته باشد.

    منبع ایسنا 

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *