×
×
جدیدترین‌‌ها

نمایشگاه بازی‌ها و بسته‌های شناختی در باغ کتاب تهران 

  • کد نوشته: 83612
  • آبان 9, 1402
  • همزمان با جشنواره «ایران آینده»، اولین نمایشگاه بازی‌ها و بسته‌های شناختی اواسط ماه جاری با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و به همت «باغ کتاب» در تهران گشایش می‌یابد

    نمایشگاه بازی‌ها و بسته‌های شناختی در باغ کتاب تهران 

    به گزارش نخست نیوز جشنواره «ایران آینده» از چهار بخش اصلی بازی‌ها، غرفه‌ها، استیج و نمایش فیلم ویژه کودکان و نوجوانان تشکیل شده است.

    این رویداد برخوردار از «لیگ بازی و ارزیابی و ارتقای سلامت شناختی کودکان و نوجوانان»، «گپ و گفتگوی نوجوانی»، «نمایش فیلم»، «مسابقه لیزر تک»، «بازی‌های رومیزی»، «دیجیتال»، «جشنواره بادبادک‌ها»، «چالش‌های فوتبالی»، «مسابقات چندگانه سرعتی»، «آشپزی»، «تیراندازی»، «اسکیت»، «خانه کودک»، «باغ علم کودک و نوجوان»، «جشن ایران آینده» و «جشنواره در رسانه‌ها »است.

    همزمان با گشایش جشنواره بازی، سرگرمی، مسابقه و محصولات ویژه کودکان و نوجوانان در رویداد «ایران آینده»، «اولین نمایشگاه بازی‌ها و بسته‌های شناختی» نیز با هدف ارتقای سلامت شناختی کودکان و نوجوانان، رونق کسب و کار، کمک به امر تولید و دستیابی به خودکفایی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی گشایش می‌یابد.

    این رویداد نمایشگاهی تحت عنوان «بازی در خدمت پرورش» با همکاری نهاد اعتباربخش محصولات شناختی و با شرکت طراحان، تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران تولید اسباب بازی به مدت ۱۰ روز از ۱۷ آبان ماه جاری در باغ کتاب تهران دایر خواهد بود.

    بازی‌های شناختی یکی از ابزارهای مؤثر برای حفظ و ارتقای سرمایه شناختی به شمار می‌رود و بازی یکی از فرصت‌هایی است که می‌تواند موجب پرورش کارکردهای اجرایی و ارتقای سرمایه شناختی شود.

    بازی به عنوان بخش جدایی‌ناپذیر رشد و تحول کودک و به عنوان ابزاری ارزان و در دسترس برای همه اقشار، از مهمترین عواملی است که فرصت ایجاد و گسترش مهارت‌های جدید حرکتی، شناختی، زبان‌شناختی، نمادین، سازگاری عاطفی و اجتماعی را فراهم می‌کند.امروزه بازی‌های شناختی از جایگاه ویژه‌ای در حوزه ارزیابی و توانبخشی شناختی در کودکان و بزرگسالان برخوردارند.

    بازی‌های شناختی یکی از ابزارهای مؤثر برای حفظ و ارتقای سرمایه شناختی به شمار می‌رود و با توجه به اهمیت بازی‌های شناختی، ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، نهاد اعتباربخش بازی‌ها و بسته‌های شناختی را ایجاد کرده است.

    به نقل از روابط عمومی ستاد علوم شناختی، نشان اعتباربخش محصولات شناختی مهرماه امسال طی مراسمی با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری، دبیران اسبق و فعلی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، رئیس مرکز راهبردی فناوری‌های همگرای معاونت علمی، مدیران و مسؤولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شورای اسباب بازی و دست اندرکاران طراحی و تولید اسباب‌بازی رونمایی شد.

    منبع ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *