×
×
جدیدترین‌‌ها

چرا من باید مربی بشم؟

  • کد نوشته: 83550
  • آبان 9, 1402
  • چرا من باید مربی بشم؟ اونم مربی فوتبال. مگه قراره هرکسی بعد از اینکه فوتبالش تموم میشه حتما مربی بشه و با دیدن چند کلاس مربیگری و گذروندن دوره‌ها باید سرنوشت و آموزش جسمی و فنی و روحی روانی تعدادی از بچه‌های مردم رو به اونها بدیم فقط به دلیل طی این مراحل؟ آیا کافیه؟

    چرا من باید مربی بشم؟

    نخست نیوز : ما نباید تشخیص بدیم کسی که مربی میشه اونم فوتبال که به عنوان یک پدیده اجتماعی در تمام دنیا فراگیره و هر کشوری با توجه به خلق و خو و فرهنگ و شرایط اجتماعی و سیاسی خاص خودش به فوتبال نگاه می‌کنه، شرایط خاصی داشته باشه؟ آیا لازم نیست فیفا و فدراسیون‌های تحت نظرش به یک جمع‌بندی برسند که غیر از سابقه فوتبال و دیدن دوره و شرایط فنی نیاز هست که یک مربی اول تست شخصیت و انسانیت و معرفت بده، بعد اگر صلاحیت داشت در دوره‌های مربیگری شرکت کنه؟ یاد گرفتن علم فنی مربیگری و گذروندن دروس علمی و عملی جای خود داره.

    آیا با این همه مشکلات فراوانی که در فوتبال ما و در فوتبال دنیا وجود داره نباید فکر چاره بود؟ چه کسی می‌تونه مربی بشه؟ این گم شده فوتبال امروز ماست. هزاران گرفتاری و بیچارگی و انحرافات مالی و فرهنگی در فوتبال ما وجود داره. آب رو از سرچشمه پاک کنیم. آیا به موازات پیشرفت‌های فنی و اقتصادی و تبلیغاتی، در انسان خوب بودن و معلم خوب و با ایمان بودن هم رشد کرده‌ایم؟ آیا مربی و معلم خوب و نرمال و سالم از نظر روان شناختی و سلامت انسان بودن و آدم با مرام بودن رو در انتخاب کسانی که در دوره‌های مربیگری شرکت می‌کنند در نظر داریم؟ آیا فضای مناسب برای کسانی که سالم کار می‌کنند و اهل دلالیسم و زدوبند‌های فوتبال نیستند وجود داره؟ می‌دونید شهرهای فوتبالی ما شده محل رفت و آمد دلالان و نوچه دلالان که مثل صیادان بی رحم به دنبال کمین و تله گذاری برای انواع و اقسام بازیکنان هستند؟ هیچ توجه کرده‌ایم تیمهایی که بازیکنانشون رو با دلالان می‌بندند آدم‌های پرسشگر و سالم و متعهد رو کمتر به درون خودشون راه میدن؟ چون می‌دونن این آدم‌های سالم و آبرومند زیر بار بعضی زد و بندها نمی‌رن و نمی‌گذارن پول‌های فوتبال بیهوده خرج بشه.

    پس اهالی فدراسیون نشین به فکر باشید تا تق رسوایی اختلاس در فوتبال مثل خیلی جاهای دیگه در نیاد! بیایید مربیان و مدیران رو بر اساس سلامت و دانایی و توانایی انتخاب کنید نه بر اساس ارتباط و زدو بند. تیمهای پایه و مدارس فوتبال و تیمهای لیگی و نوع بستن قردادها و رفت و آمدهای دلالان رو در باشگاه‌ها کنترل کنید. بچه‌های مردم گناه دارند. بعضی‌ها برای رسیدن به یک تیم و بازی کردن زندگیشون نابود میشه. فکری بکنید. مربیان رو سنجش شخصیت و سلامت و روانکاوی کنید. مدیران رو هم همینطور. هرکسی دوست داره وارد فوتبال بشه و مطرح بشه و معروف شه و به پول و شهرت برسه. یاد گرفتند میان‌بر بزنند و با ارتباط و زدوبند وارد بشن. شما رو به خدا به فکر بچه‌های مردم باشید! هرکسی که فوتبال بازی کرد و دوره دید مربی نیست!
    قاسم زردکانلو

    برچسب ها فوتبال مربیگری

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *