×
×
جدیدترین‌‌ها

کاهش رشد اقتصادی آمریکا بر اثر گرم شدن زمین

  • کد نوشته: 830
  • مهر 14, 1397
  • دولت آمریکا دومین کشور جهان است که بیش‌ترین هزینه را برای آلودگی کربنی صرف می‌کند به همین دلیل آلودگی کربنی و گرم شدن زمین تاثیر مستقیم بر کاهش رشد اقتصادی این کشور خواهد داشت. به‌گزارش گشت و گذار به نقل از گاردین، روزانه هزاران تن کربن بر اثر شیوه زندگی کنونی بشر در سطح زمین […]

    کاهش رشد اقتصادی آمریکا بر اثر گرم شدن زمین


    دولت آمریکا دومین کشور جهان است که بیش‌ترین هزینه را برای آلودگی کربنی صرف می‌کند به همین دلیل آلودگی کربنی و گرم شدن زمین تاثیر مستقیم بر کاهش رشد اقتصادی این کشور خواهد داشت.

    به‌گزارش گشت و گذار به نقل از گاردین، روزانه هزاران تن کربن بر اثر شیوه زندگی کنونی بشر در سطح زمین تولید شده که موجب آلودگی هوا می‌شود.

    آلودگی هوا و تغییرات آب و هوایی پیامدهای اجتماعی و اقتصادی زیادی را برای کشورها به بار می‌آورد. به‌عبارتی پیش‌بینی تغییرات آب وهوایی دشوار بوده و بر مسائل فیزیکی و اقتصادی تاثیر می‌گذارد.

    در سال ۲۰۱۳ دولت اوباما هزینه‌های اجتماعی ناشی از هر تن دی اکسید کربن را معادل ۳۷ دلار تعیین کرد. این در حالی است که این هزینه در سال‌های اخیر حدود ۲۰۰ دلار تعیین شده است. به عقیده محققان دلیل این رشد نیز افزایش گرمای زمین است.

    تخقیات نشان می‌دهد تغییرات اقلیمی و گرم شدن زمین موجب کاهش رشد اقتصادی کشورها می‌شود.

    یافته‌های جدید نشان می‌دهد هزینه‌های آلودگی کربن در آمریکا حدود ۵۰ دلار به ازای هر تن کربن است. آمریکا پس از هند دومین کشوری است که بالاترین هزینه را برای آلودگی کربنی دارد.

    به‌عقیده محققان ‌خسارت‌های الودگی هوا در کشور آمریکا از رقمی که دولت این کشور نسبت به تمام کشورهای جهان تخمین زده، بیش تر است.

    به‌طور کل هزینه زیادی که دولت آمریکا برای آلودگی کربنی صرف می‌کند رقم شگفت انگیزی است. این کشور با داشتن بالاترین میزان تولیدات ناخالص، بیش‌ترین آسیب را در زمینه آلودگی‌های کربنی خواهد دید.

    به‌علاوه مقاله اخیر بانک فدرال آمریکا نیز کاهش رشد اقتصادی آمریکا بر اثر گرم شدن زمین را تایید کرده است.

    بنابراین آمریکا بزرگ‌ترین کشور تولید کننده کربن بوده و بیش‌ترین ضرر را از گرم شدن زمین متحمل خواهد شد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *