×
×
جدیدترین‌‌ها

اسکواش ورزش پولدارها نیست ، ضعف تبلیغات بوده است

  • کد نوشته: 82896
  • آبان 4, 1402
  • به مناسبت فرارسیدن روز جهانی اسکواش و گرامی داشت هفته تربیت‌بدنی نشست خبری رییس هیات اسکواش خراسان رضوی با اصحاب رسانه برگزار شد

    اسکواش ورزش پولدارها نیست ، ضعف تبلیغات بوده است

    نخست نیوز : مجید خروشی– محمود صادقی در این نشست از احداث و فعال‌سازی خانه اسکواش در مجموعه سجاد مشهد با ۴کورت اختصاصی خبر داد و گفت: امیدواریم با مساعدت و همکاری تربیت‌بدنی شهرداری و اداره کل ورزش و جوانان فاز اول این مجموعه در نیمه دوم سال آینده افتتاح و به بهره‌برداری برسد وی درباره جایگاه هیات در کشور گفت: خوشبختانه با اقدامات و تمهیداتی که اتخاذ شد از جایگاه 24 کشور به جایگاه 9 صعود کردیم و امیدواریم این روند صعودی و پیشرفت با حمایت اصحاب رسانه و خانواده‌ها سرعت بگیرد.

    رییس هیات اسکواش خراسان رضوی درباره دلیل اقبال عمومی کم از این رشته ورزشی در استان گفت: برخلاف تصور همگان این رشته ورزشی مختص ورزشکاران پولدار نیست بلکه ضعف ما در معرفی خوب این رشته ورزشی و مشکل تبلیغات بوده است.

    و معتقدم با تعامل و همفکری می‌توانیم این رشته ورزشی نوپا در استان را توسعه و در سطح جامعه رواج دهیم.

    وی درباره آمار ورزشکاران و مربیان هیات و اقدامات فعال‌سازی اسکواش در مشهد گفت: هم‌اکنون بیش از 1500 ورزشکار آقا و خانم در 2مجموعه ورزشی آستان قدس و هتل پارس تمرین می‌کنند .

    همچنین 15مربی خانم و 25 مربی آقا در هیات داریم و با توجه به فعال‌سازی هیات اسکواش نیشابور، سبزوار و سرخس امیدواریم روند فعالیت این رشته ورزشی نوپا در مشهد و شهرستان‌ها رونق بیشتری پیدا کند.

    صادقی در ادامه اسکواش را رشته‌ای فعال، پویا، مهیچ و انرژی‌زا توصیف کرد و تصریح کرد: مهم‌ترین ویژگی رشته اسکواش این است که صمیت ، همدلی و رفاقت بین دو ورزشکار را افزایش می‌دهد علاوه بر این هیجانات ورزشکاران را تخلیه و به‌عنوان یک ورزش مهیج و جذاب و مفرح و پرانرژی قابل‌تعریف است.

    در سطح جهانی از جایگاه بالایی برخوردار است و اخیرا در مسابقات المپیک صاحب کرسی شده است و در همین راستا در استان بنا داریم باهدف استعدادیابی و نخبه پروری با همکاری آموزش‌وپرورش و سپاه امام رضا (ع) این رشته ورزشی را در سطح حاشیه شهر مشهد و جوانان و نوجوانان رونق‌بخشیم.

    صادقی در پاسخ به این سوال که اسکواش رشته پول‌دارهاست؟ گفت: درباره معرفی این رشته متاسفانه شفاف گویی صورت نگرفته درحالی‌که این رشته نسبت به سایر رشته‌های انفرادی از هزینه کمتری برخوردار است به‌عنوان‌مثال برای ثبت‌نام یک‌ماهه در کلاس‌های آموزشی و تفریحی 600 هزار تومان شهریه پرداخت می‌شود .

    وی در ادامه به مهم‌ترین مساله عدم استقبال شهروندان حاشیه شهر از حضور در محافل ورزشی اسکواش ایاب و ذهاب دانست و تاکید کرد اگر بنا باشد این رشته ورزشی مهیج در میان جوانان و نوجوانان تشویق و ترغیب شود باید قادر باشیم سالن‌های متعدد حتی به‌صورت مبتدی در مناطق مختلف شهر افتتاح و تجهیز کنیم رییس هیات اسکواش استان اظهار داشت : در حاشیه شهر مشهد استعدادهای فراوانی وجود دارد که با ساماندهی و فعال‌سازی سالن‌ها و کورت های تخصصی می‌توانیم در این رشته در سطح کشور و ملی حرفی برای گفتن داشته باشیم اما متاسفانه مسیر رفت‌وآمد ورزشکاران بسیار سخت است و خانواده‌ها اقبال خوبی ندارند.

    وی در خصوص برنامه‌های هیات گفت: برگزاری 4 دوره استعدادیابی ، اعزام تیم بانوان به مسابقات کشوری و تشکیل کمیته‌های داوری،مربیان و آموزش و همچنین ساماندهی آماری کمی و کیفی ورزشکاران؛ مربیان و داوران ازجمله برنامه‌های انجام‌شده در هیات است. رییس هیات اسکواش یادآور شد: بنا داریم یک دوره مربی‌گری درجه‌یک اسکواش را نیمه اول آبان ماه در مشهد برگزار کنیم.

    برچسب ها ورزشکار آقا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *