×
×
جدیدترین‌‌ها

شهادت ۲ فلسطینی در یورش صهیونیست‌ها به رام‌الله

  • کد نوشته: 82597
  • آبان 2, 1402
  • نیروهای رژیم صهیونیستی در جریان یورش به اردوگاه «الجلزون» واقع در رام الله ده‌ها تن را بازداشت کردند و در جریان درگیری‌های میان فلسطینیان و نیروهای رژیم اشغالگر دو شهروند فلسطینی به شهادت رسیدند و چهار تن دیگر به ضرب گلوله صهیونیست‌ها زخمی شدند

    شهادت ۲ فلسطینی در یورش صهیونیست‌ها به رام‌الله

    به گزارش نخست نیوز:، منابع محلی اعلام کردند، درپی یورش نیروهای رژیم صهیونیستی به اردوگاه «جلزون» واقع در شمال رام الله دو جوان فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیست‌ها شهید و ۱۴ تن دیگر بازداشت شدند.

    نیروهای رژیم صهیونیستی صبح امروز دوشنبه درپی یورش به شهر اریحا از ورودی شمالی و اردوگاه «عقبه جبر» واقع در جنوب اریحا، اقدام به بازداشت ۹ شهروند فلسطینی از این اردوگاه کردند. اشغالگران پس از یورش به منازل «ماجد براهمه» و «خالد الراعی»، دو شهروند فلسطینی در محله «کتف الواد» در شهر «اریحا» آنها را بازداشت کردند.

    نیروهای رژیم صهیونیستی تا به این لحظه به یورش خود به این اردوگاه ادامه داده و با استفاده از بلدوزرهای نظامی اقدام به تخریب منازل و زیرساخت‌ها کردند.

    نیروهای رژیم صهیونیستی همچنین دست کم ۱۱ فلسطینی را از شهرک «بنی نعیم» واقع در جنوب الخلیل پس از یورش به منازلشان و تفتیش و بازرسی آنها بازداشت کردند.

    از سوی دیگر، خبرنگار شبکه خبری الجزیره گزارش داد، در جریان یورش نیروهای رژیم صهیونیستی به شهرهای نابلس، طولکرم و جنین در کرانه باختری بین صهیونیست‌ها و فلسطینیان تبادل آتش شکل گرفت.

    در همین راستا، نیروهای رژیم صهیونیستی صبح امروز (دوشنبه) به مناطق مختلف کرانه باختری یورش برده و در برخی مناطق میان نیروهای این رژیم و فلسطینیان درگیری‌های مسلحانه رخ داد که منجر به وقوع حالت‌های خفگی به دلیل استنشاق گاز اشک‌آور شد.

    باشگاه اسیران فلسطینی نیز اعلام کرد، نیروهای رژیم صهیونیستی به تعدادی از مناطق نابلس، جنین، طولکرم، قلقیلیه، أریحا، بیت لحم و الخلیل یورش برده و اقدام به بازداشت بیش از ۶۰ فلسطینی کردند و صهیونیست‌ها همچنین به منازل ده‌ها تن از شهروندان فلسطینی نیز یورش بردند و ساکنان آن را بازداشت کردند.

    اشغالگران «نضال ابو رمیله» و «نورالدین حلاوه» را پس از یورش به منازلشان در محله «الضاحیه» در «نابلس» بازداشت کردند.

    نیروهای رژیم صهیونیستی همچنین «علاء حمیدان» اسیر آزاده فلسطینی را از منزلش در محله «المعاجین» و «یزن مصباح جبر» رئیس اتحادیه مهندسین را از منزلش در نابلس، «فتحی حایک» اسیر آزاده از شهرک «زیتا جماعین» و «عبدالقادر ابراهیم حنین» از شهرک «بیت فوریک» بازداشت کردند.

    اشغالگران همچنین «عوض جمیل زیود» و «عیاش یحیی زیود» دو جوان فلسطینی از شهرک «السیله الحارثیه» را بازداشت کردند.

    نیروهای رژیم صهیونیستی به شهر طولکرم نیز یورش بردند و طی آن یک جوان فلسطینی را از منزلش بازداشت کردند.

    نیروهای رژیم اشغالگر به شهرک «بیت ریما» در استان رام الله نیز یورش برده و طی آن نیز ۱۱ شهروند فلسطینی را بازداشت کردند.

    صهونیست‌ها همچنین طی یورش به شهرک «حوسان» در غرب استان «بیت لحم» چهار فلسطینی را بازداشت کردند.

    در همین رابطه، موسساتی که به امور اسرا رسیدگی می‌کنند، اعلام کردند، نیروهای رژیم صهیونیستی به یورش خود به شهرها، شهرک‌ها و اردوگاه‌های کرانه باختری همزمان با هفدهمین روز عملیات «طوفان الاقصی» ادامه می‌دهند.

    اشغالگران منازل برخی از رهبران، شخصیت‌های آکادمیک، فعالان و آزادگان را تخریب و ده‌ها تن از آنها را به بهانه مشارکت در عملیات مسلحانه علیه نیروهای رژیم اشغالگر و شهرک‌نشینان برای تحقیق و بازجویی به سرویس امنیتی رژیم صهیونیستی ارجاع دادند.

    ارتش رژیم صهیونیستی برای هفدهمین روز متوالی به حملات هوایی شدید خود به نوار غزه ادامه می‌دهد و تاکنون ۴۷۴۱ فلسطینی را به شهادت رسانده و بیش از ۱۴ هزار تن دیگر را زخمی کرده است. آمار مفقودین زیر آوارها نیز هنوز مشخص نیست.

    منبع ایسنا 

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *