×
×
جدیدترین‌‌ها

تداوم حمایت‌های فون‌ در لاین از رژیم صهیونیستی با ادعاهایی علیه ایران

  • کد نوشته: 82559
  • آبان 1, 1402
  • رییس کمیسیون اروپا در یک سخنرانی با تاکید بر مواضع جانبدارانه‌اش از رژیم صهیونیستی درباره جنگ غزه، ادعاهایی را نیز علیه نقش ایران در این درگیری و در منطقه مطرح کرد

    تداوم حمایت‌های فون‌ در لاین از رژیم صهیونیستی با ادعاهایی علیه ایران

    به گزارش نخست نیوز :، «اورزولا فون درلاین» رییس کمیسیون اروپا علیرغم انتقادهایی که اخیرا از او به دلیل مواضعش در قبال جنگ غزه شده است، در یک سخنرانی دوباره به حمایت از رژیم صهیونیستی در این جنگ پرداخته و ادعاهایی را نیز درباره نقش ایران در منطقه مطرح کرد.
    نشریه پالتیکو در این باره گزارش داد که هفته گذشته، حدود ۸۰۰ نفر از کارکنان اتحادیه اروپا در نامه‌ای به فون در لاین از جانبداری او از رژیم صهیونیستی در جنگ غزه انتقاد کردند. این انتقاد پس از آن مطرح شد که فون در لاین در یک سخنرانی در واشنگتن به حق فلسطین برای کشور بودن و استقلال اشاره‌ای نکرد، با وجود این که «راهکار دو کشوری» برای حل‌وفصل اختلافات میان گروه‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی، موضع اصلی کشورهای اروپایی بوده است.
    با این حال، فون در لاین، روز یکشنبه، در یک سخنرانی بر مواضعش تاکید کرد. او با وجود تاکید بر این که هر گونه «اقدام دفاعی» رژیم اشغالگر قدس باید «مطابق قوانین بین‌المللی باشد» به کشور بودن فلسطین اشاره‌ای نکرده و صرفا به موضوع کمک‌های انسانی ضروری پرداخته و گفت: «هیچ مغایرتی میان هم‌بستگی با اسراییل و ارائه کمک‌های انسانی به غزه وجود ندارد.»
    او همچنین نقش رژیم صهیونیستی در این جنگ را با دفاع اوکراین در قبال روسیه مقایسه کرد.
    او با نادیده گرفتن جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه، از جمله حمله به اماکن غیرنظامی مانند بیمارستان، مسجد و کلیسا گفت: «تمامی جنگ‌ها در یک چیز مشترکند؛ کشمکش میان کسانی است که به دنبال صلح، اعتدال، آزادی و همکاری هستند با کسانی که هیچ کدام از این‌ها را نمی‌خواهند، چراکه سودشان در نابسامانی و بی‌نظمی است.»
    این در حالی است که دیده‌بان حقوق بشر سازمان ملل از رژیم صهیونیستی به دلیل «ارتکاب جنایت علیه بشریت از طریق آپارتاید و آزار و شکنجه میلیون.ها فلسطینی» انتقاد کرده است.
    رییس کمیسیون اروپا همچنین در این سخنرانی به مطرح کردن ادعاهایی علیه نقش ایران در این جنگ پرداخته و گفت: «تهران پشت حماس ایستاد.»
    او با نادیده گرفتن تلاش‌های دیپلماتیک ایران برای برقراری ثبات در منطقه و کمک آن به مبارزه با تروریسم از جمله در سوریه، مدعی شد: «ایران هیچ سودی از برقراری صلح در این منطقه نمی‌برد. برعکس، ایران می‌خواهد خشونت و نابسامانی ایجاد کند، چراکه موجب پابرجا ماندن نفوذ آن می‌شود.»
    این در حالی است که ایران در واکنش به ادعاها مبنی بر دست داشتن در این جنگ و حمایت از تداوم جنگ، گفته است از جنگ در هیچ کجای جهان حمایت نمی‌کند اما در صورت تداوم جنایات رژیم صهیونیستی و بیشتر شدن خشم ملل مسلمان و نیروهای مقاومت، احتمال گسترش جنگ به جبهه‌های جدید به عنوان پیامدهای اقدامات رژیم صهیونیستی وجود خواهد داشت.
    ایران اقدام جنبش حماس را «خودجوش» تلقی کرده است.

    منبع ایسنا 

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *