×
×
جدیدترین‌‌ها

نه برای این‌که حق با توست

  • کد نوشته: 82027
  • مهر 27, 1402
  • عذرخواهی می‌کنم، کوتاه می‌آیم، نادیده می‌گیرم، از خودم گذر می‌کنم، همه‌چیز را به تو می‌بخشم و حرف تو را به کرسی می‌نشانم، نه برای این‌که حق با توست، یا تقصیر من است، یا کم‌کاری کرده‌ام، نه! نه! هرگز این‌گونه نیست! من می‌گذارم و می‌گذرم، می‌فهمم و به رویت نمی‌آورم، می‌بینم و نادیده می‌گیرم و حق را درحالی‌که با من است به تو می‌بخشم و تمام توانم را به کار می‌گیرم که دل تو را شاد کنم و آرامش را به تو ببخشم و هدیه کنم چراکه این برای من ارزشمندتر است

    نه برای این‌که حق با توست

    نخست نیوز :دکتر مهدی یاراحمدی خراسانی _برای من ارزش عشق، محبت، مهربانی، فداکاری و انسانیت بیشتر از غرور شخصی و منیت است.

    من به رابطه‌های سالم و معاشرت‌های صحیح اعتقاد دارم، احترام می‌گذارم و برای حفظ آن تلاش می‌کنم و خوب می‌دانم همه‌چیز تنها خلاصه به امروز نیست، فردایی هم وجود دارد، من اعتقاددارم انسان‌ها باوجود بلندپروازی‌ها و ادعاهای فراوان در حقیقت هیچ‌کاره‌اند و خدا هست، می‌بیند، یاری می‌رساند و جواب خوبی و گذشت را بدون پاسخ نمی‌گذارد و چندین برابر جبران می‌کند. اجازه ندهید خشم و کینه، بدبینی و بددلی، تعصب افراطی و سوظن نابجا سال‌ها دوستی و ارتباط شما با عزیزانتان را تباه سازد یا به آن آسیب برساند.

    در پی جبران و تلافی نباشید، جواب بدی را با بدی ندهید، صبور باشید، گذشت کنید و از کسانی که به شما بدی کرده‌اند انتقام نگیرید که همانا خداوند مهربان خود بهترین پشتیبان نیکوکاران است. عده‌ای هر کاری دلشان خواست می‌کنند و به وضع و حال دیگران و نگرانی‌هایشان هرگز توجهی ندارند. همچون اتومبیلی که با سرعت از روی آب باران حرکت می‌کند و از همه چه به دنبال حرکت او به روی عابران می‌پاشد فراموش می‌کند.

    پس در جاده زندگی تخت گاز نروید تا غبار مرکب شما بر سر و چشم مردم نشیند و رفتار شما حال دیگران را خراب نکند.

    آن عابری که شما لباسش را کثیف کرده‌اید شاید هیچ‌گاه دستش به شما نرسد و کاری از او ساخته نباشد اما بدون شک روزی و درجایی این حس و حال بدی که به او تحمیل کرده‌اید مستقیم یا غیرمستقیم اثرش را در زندگی شما خواهد گذاشت.

    غفلت جایز نیست! خصوصاً آن جا که پای انسان دیگری در میان باشد.

    از پخش یک موسیقی با صدای بلند در خانه شخصی خودتان بگیرید که صدایش سبب آزار همسایگان می‌شود تا مسایل مهم روحی و روانی که می‌تواند حال اطرافیان شمارا خراب کند.

    نگویید چهاردیواری اختیاری است، یا زندگی خودم هست به کسی ربطی ندارد، یا من کار خودم را می‌کنم و حال‌وروز دیگران برایم اهمیتی ندارد.

    حتی اگر کاری که می‌خواهید بکنید و کاملا حق هم با شماست هرگز اثرات آن را بر دیگران نادیده نگیرید و اطرافیان خود را فراموش نکنید. خصوصاً جوان‌هایی که در زندگی تخت گاز می‌روند و رضایت والدین و دغدغه‌ها، خواسته‌ها و احساسات آن‌ها را فراموش می‌کنند قطعا مرتکب گناهی نابخشودنی می‌شوند.

    چهار روز عمر دنیا هرگز آن‌قدر ارزش ندارد که به خاطر مطامع و مصالحش قلبی بلرزد، دلی بشکند، حالی گرفته شود، اشکی بریزد و انسانی به خاطر ما دلگیر و دل‌شکسته گردد.

    همه‌ی آن چه ما می‌خواهیم و دوست داریم قابل انجام نیست. خیلی وقت‌ها باید از خواسته‌های خود عبور کنیم تا به ارزش‌های بالاتری دست پیدا نماییم. باور کنید خدا هست، می‌بیند و قطعاً به بهترین شکل جبران می‌کند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *