×
×
جدیدترین‌‌ها

پوشیدن چفیه فلسطینی در مدارس آلمان ممنوع شد

  • کد نوشته: 81583
  • مهر 22, 1402
  • آلمان در اقدامی جانبدارانه و حمایت از تجاوزات رژیم صهیونیستی به صورت رسمی پوشیدن چفیه فلسطینی را در مدارس ممنوع و برافراشتن پرچم‌ها و لوگوها و حتی پوسترهای در حمایت از فلسطین را «تهدید» قلمداد و آنها را نیز ممنوع اعلام کرد

    پوشیدن چفیه فلسطینی در مدارس آلمان ممنوع شد

    به گزارش نخست نیوز: ، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، مسؤولان آلمان پوشیدن چفیه فلسطینی در مدارس این کشور را به صورت رسمی ممنوع کردند.

    کاترینا گانتر فونش، مسؤول آموزش آلمان در پیامی خطاب به مدارس این ایالت مدعی شد: «هر رفتار نمایشی یا اظهار عقیده که می‌تواند تایید یا موافقت با حملات علیه اراضی اشغالی و یا حمایت از جنبش حماس فلسطین یا گروه حزب‌الله لبنان برداشت شود، در شرایط کنونی ممنوع است.»

    این مسؤول آلمانی در ادامه گفت: در کنار نمادهای مستقیم حماس یا حزب‌الله، این ممنوعیت شامل اظهارنظرها، رفتارها و نمادهایی می‌شود که مسؤولیت کیفری ندارد از جمله چفیه.

    همچنین او پوسترهای «فلسطین آزاد» با طرح‌ها و نقشه‌هایی به رنگ پرچم فلسطین را ممنوع اعلام کرد.

    منتقدان معتقد هستند، اقداماتی که مسؤولان برلین در پیش گرفتند، ناقض حقوق مندرج در قانون اساسی، حق آزادی و تظاهرات است.

    حماس یا حزب‌الله هنوز واکنشی به این اقدام آلمان نداشته‌اند.

    برگزارکنندگان راهپیمایی‌های همبستگی با فلسطینی‌ها هفته گذشته با انتشار بیانیه‌ای به ممنوعیت برگزاری تظاهرات در حمایت از فلسطینی‌ها واکنش نشان داده و پلیس برلین را به نژادپرستی متهم کردند.

    ابتکارعمل فلسطین در بیانیه خود تاکید کرد: راهپیمایی‌ها به دلایل نژادپرستانه ممنوع شد؛ اما ما هرگز ساکت نخواهیم ماند و گام‌های بعدی برای انعکاس مساله فلسطین در خیابان‌های برلین را اعلام خواهیم کرد.

    جنبش حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی صبح شنبه گذشته عملیات طوفان الاقصی را در پاسخ به حملات مستمر سربازان و شهرک‌نشین‌های صهیونیست به فلسطینی‌ها، دارایی‌ها و مقدساتشان به ویژه مسجد الاقصی در قدس شرقی اشغالی کلید زدند.

    در مقابل ارتش رژیم صهیونیستی نیز حملات هوایی شدیدی را به مناطق مختلف نوار غزه با بیش از دو میلیون سکنه که از زمان محاصره این رژیم در سال ۲۰۰۶ تا امروز، شرایط معیشتی سختی دارند، آغاز کرد.

    انتهای پیام

    منبع ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *