×
×
جدیدترین‌‌ها

زلزله و مشکل اقتصادی مزمن

  • کد نوشته: 81325
  • مهر 20, 1402
  • بامداد چهارشنبه دوباره زلزله  ای پرقدرت(3/6 درجه در مقیاس ریشتر) بیخ گوش شهر هرات افغانستان رخ داد ، به گونه‌ای که لرزش آن در مشهد هم احساس شد

    زلزله و مشکل اقتصادی مزمن

    نخست نیوز _ سعید کوشافر : این زلزله ها که از چند روز قبل شروع شده تاکنون بیش از ۲۰۰۰ تن از مردم مظلوم و محروم افغانستان را به کام مرگ کشانده و چه بسا تعداد زیاد دیگری که هنوز از زیر آوار بیرون کشیده نشده است .

    متاسفانه طی سال‌های گذشته جنگ‌های پیاپی و نبردهایی که در این سرزمین برای کسب قدرت رخ داده باعث شده تا هیچ کدام از حاکمان توجهی به مردم نداشته باشند، همین مسئله ضعف اقتصادی مزمن مردم را رقم زده به گونه‌ای که تقریباً جز در شهرهای بزرگ که برخی سرمایه‌گذاری‌ها در زمینه ساخت و ساز انجام شده ، در تمام بلاد دیگر ساختمان‌های مسکونی رو به فرسودگی گذاشته و بنیان زندگی مردم هر روز سست‌تر شده است .

    همین مساله باعث شد تا با بروز زلزله ای که شاید خیلی هم شدید نبود ، شاهد این حجم عظیم از خسارتهای مادی و بر باد رفتن جان انسانهای بیگناه باشیم .

    اکنون وقتی تصاویر ارسالی از روستاهای زلزله زده مخابره می‌شود جز تلی از خاک از خانه‌های مردم چیزی باقی نمانده است.

    به نظر می‌رسد که در این راستا باید چند نکته را مردم و مسوولان جمهوری اسلامی ایران مقابل چشم داشته باشند.

    اول اینکه مردم هرات تا همین چندین سال قبل یعنی حکومت قاجار جزیی از ایران بودند و درد مردم این کشور درد مردم کشور همسایه است ، پس باید برای کمک به مردم این مناطق دست به کار شویم به ویژه در مشهد که مهاجران زیادی هم ساکن هستند و باید در این امر خیر پیش قدم شوند .

    دوم اینکه مسئولان کشور به هوش باشند که ضعف اقتصادی مزمن چه بر سر مردم می‌آورد و آن را جدی بگیرند به ویژه که طی این سالها مشکلات اقتصادی مردم ایران نیز مزمن شده و بسیاری از روستاهای کشورمان اندک اندک به وضع مشابهی دچار می‌شوند .

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *