×
×
جدیدترین‌‌ها

حضور وزیر بهداشت در اجلاس منطقه ای سازمان بهداشت جهانی در مصر

  • کد نوشته: 81123
  • مهر 18, 1402
  • وزیر بهداشت کشورمان که برای شرکت در اجلاس سالیانه کشورهای عضو منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی به مصر سفر کرده است، ضمن حضور در این اجلاس با وزرای بهداشت پاکستان و سودان دیدار و گفت و گو کرد

    حضور وزیر بهداشت در اجلاس منطقه ای سازمان بهداشت جهانی در مصر

    به گزارش نخست نیوز، دکتر عین اللهی در دیدار «عبدالقادر پاتل» وزیر بهداشت پاکستان از تلاش کشورمان برای انتقال تجارب موفق در زمینه مبارزه با بیماری‌ها و پیشرفت‌های بهداشتی و درمانی به سایر کشورهای عضو دفتر مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت خبر داد.

    بنابر اعلام وزارت بهداشت، عبدالقادر پاتل، وزیر بهداشت پاکستان نیز در این دیدار گفت: تقویت همکاری‌های درمانی و بهداشت میان ایران و پاکستان در راستای منافع مردم دو کشور است و در همین راستا کارگروه مشترکی برای بررسی فرصت‌های موجود برای همکاری تشکیل شده است.

    وی با اشاره به همکاری‌های ایران و پاکستان در دوران شیوع ویروس همه‌گیر کووید-۱۹، نظام خدمات درمانی و گام‌های بلند کشورمان در حوزه پوشش بیمه همگانی سلامت را مورد تمجید قرار داد.

    وزیر بهداشت کشورمان همچنین در دیدار عبدالرحمن الجلاجل – وزیر بهداشت عربستان سعودی از آمادگی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با کشور عربستان سعودی در زمینه‌های علمی، پژوهشی و آموزشی خبر داد و تاکید کرد: باید ارتباط دانشمندان دو کشور در زمینه کارهای پژوهشی، عملیاتی و میدانی توسعه یابد.

    وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی می‌توانند قطب سلامت منطقه باشند، گفت: ما می‌توانیم به کمک بسیاری از کشورهای منطقه در زمینه بیماری‌های واگیر بشتابیم.

    در این نشست، دکتر فهد عبدالرحمن الجلاجل – وزیر بهداشت عربستان سعودی نیز تاکید کرد: از گسترش روابط منطقه‌ای استقبال می‌کنیم و مشتاقیم که همکاری بیشتری بین دو کشور در حوزه بهداشت و درمان صورت گیرد.

    دکتر بهرام عین اللهی سپس در دیدار میثم محمد ابراهیم – وزیر بهداشت سودان گفت: این اجلاس فرصت مناسبی برای تقویت دیپلماسی سلامت، تصمیم‌سازی و تنظیم سیاست‌های سلامت بین ۲۲ کشور عضو منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت است و جمهوری اسلامی آمادگی دارد تا تجارب خود در حوزه مهار بیماری‌ها و نیز محصولات سلامت محور ایرانی از قبیل دارو و تجهیزات پزشکی را به سودان صادر کند.

    وزیر بهداشت سودان نیز در این دیدار ضمن استقبال از پیشنهاد وزیر بهداشت کشورمان اظهار داشت: ایران و سودان، درخصوص مسائل بهداشت جهانی مواضع همسو دارند و حفاظت از سلامت جهانی یک هدف و ماموریت کلیدی هر دو کشور است.

    بنابر اعلام وزارت بهداشت، عصر سه شنبه، انتخابات جایگاه مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت برگزار خواهد شد که از طرف ایران، علی اکبری ساری جزو نامزدهای معرفی شده برای این جایگاه است.

    بنا بر تصمیمات اتخاذ شده، در روز چهارشنبه نیز جایزه دولت کویت برای کنترل سرطان، بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت در منطقه مدیترانه شرقی به دکتر استوار – رئیس پژوهشگاه غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران اهدا خواهد شد.

    در جریان هفتادمین نشست کمیته منطقه‌ای دفتر مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت ۴ میزگرد و نشست‌های فنی نیز برگزار خواهد شد. وزیر بهداشت کشورمان نیز در رأس یک هیأت بلند پایه از مدیران وزارت بهداشت و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در این نشست شرکت خواهد کرد.

    منبع ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *