×
×
جدیدترین‌‌ها

محصول استراتژیک استان در پیچ و خم چالش ها

  • کد نوشته: 80923
  • مهر 16, 1402
  • حمایت از ایده های فناورانه و نو آورانه در راستای حل مشکلات و چالش های بخش کشاورزی یکی از وظایفی است که در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منایع طبیعی خراسان رضوی دنبال می شود

    محصول استراتژیک استان در پیچ و خم چالش ها

    نخست نیوز :مجید خروشی- حمایت از ایده های فناورانه و نو آورانه در راستای حل مشکلات و چالش های بخش کشاورزی یکی از وظایفی است که در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منایع طبیعی خراسان رضوی دنبال می شود.

    مسعود نجفی رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی با بیان این مطلب گفت: زعفران یکی از محصولات استراتژیک استان و کشور است که نقش مهمی در اقتصاد منطقه دارد و یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است که ضریب نفوذ مکانیزاسیون در حوزه زعفران پایین است که بعنوان چالش اصلی در این حوزه شناخته شده است.

    وی افزود:در راستای حل مشکلات حوزه زعفران توسط یکی از شرکتهای دانش بنیان مستقر در مرکز تحقیقات کشاورزی استان2 دستگاه دانش بنیان جهت استفاده مزارع تولید پیاز زعفران طراحی و ساخته شده است. رئیس مرکز ادامه داد:یکی از مشکلاتی که خراسان رضوی در حوزه پیاز زعفران دارد این است که اندازه پیازهای زعفران یکسان و یکنواخت نیست و دستگاه سورتر پیاز زعفران پیازهای ۶ گرم به بالا را سورت و جدا می کند و کمک می کند که مزرعه‌ای یکنواخت داشته باشیم ودر مرحله بعد پیاز ها به دستگاه کارنده پیاز حمل و ردیف کار با کمک مکانیزاسیون مشخص و عملیات کشت زعفران را به شکل یکنواخت در مزرعه انجام می دهد.

    مسعود نجفی بیان کرد:ارتقای بهره‌وری و رساندن عملکرد مزارع به حد استاندارد یکی از اهداف مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی است.

    وی تصریح کرد:پیازهای زعفران این پتانسیل را دارد که با کمک نفوذ مکانیزاسیون و عملیات بهزراعی که توسط همکاران ما پیشنهاد می شود عملکرد بالاتری را داشته باشد.

    وی تاکید کرد:در حال حاضر ۵۸ شرکت دانش بنیان در مرکز مستقر هستند و در سراسر استان ۱۵۰ شرکت در حوزه کشاورزی فعالیت می کنند که مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی بر آنها نظارت دارد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *