×
×

۴ زلزله شدید افغانستان را لرزاند

  • کد نوشته: 80770
  • مهر 15, 1402
  • ۴ زمین لرزه با قدرت ۶.۳، ۵.۵، ۴.۷ و ۶.۲ ریشتر ‌زنده‌جان در شمال غرب افغانستان در حوالی شهر هرات‌ را لرزاند

    ۴ زلزله شدید افغانستان را لرزاند

    به گزارش نخست نیوز از مشهد، 4 زمین لرزه با قدرت 6.3، 5.5، 4.7 و 6.2 ریشتر ‌زنده‌جان در شمال غرب افغانستان در حوالی شهر هرات‌ را لرزاند.

    نخستین زمین لرزه به بزرگی 6.3 ریشتر در ساعت 10 و یازده دقیقه صبح امروز، شمال غربی افغانستان را لرزاند. کانون این زمین لرزه در فاصله 281 کیلومتری شهر مشهد و در 40 کیلومتری شمال غربی شهر هرات افغانستان بود.

    براساس گزارش خبرنگار تسنیم، این زلزله ها در اکثر شهرهای خراسان احساس شده است و ‌با توجه به این که محل وقوع این زلزله در 281 کیلومتری شهر مشهد اتفاق افتاد و زلزله در استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی احساس شده‌، امدادگران و نجاتگران در این دو استان در حالت آماده‌‌باش قرار گرفتند.

    خسارتی از زلزله‌های متوالی ‌گزارش نشده است

    محسن نجات افزود: فاصله مرکز زمین لرزه در افغانستان با شهرستان شرقی تایباد 87 کیلومتر بوده است.ستاد بحران شهرستانهای تایباد، خواف، رشتخوار و تربت حیدریه تشکیل شده و 25 تیم جستجو و نجات به تایباد اعزام شده اند.

    تعداد پس‌لرزه های ثبت شده در استان را 37 مورد اعلام شده است.این زلزله باعث نگرانی مردم شده است اما اعلام می کنیم کانون زمین لرزه خارج از مرزهای کشور بوده اما برای رعایت نکات ایمنی ساکنان ساختمان های چهار طبقه به بالا برای ساعتی منازل خود را ترک کنند.

    دومین زلزله 5.6 ریشتری در افغانستان

    نجات مدیر کل بحران استانداری خراسان رضوی در گفت‌‍وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد اظهارداشت:فاصله وقوع زلزله افغانستان تا تایباد 90کیلومتر بوده است  و 25 تیم ارزیاب در حال آماده باش قرار دارند.

    وی افزود: تاکنون36 پس لرزه ثبت شده است اما تا این لحظه خسارتی در شهرهای خراسان رضوی گزارش نشده است.

    نجات گفت: دقایقی قبل نیز با زلزله دوم در افغانستان که شدت آن 5.6 ریشتر بود و در عمق 2کیلومتری زمین در افغانستان به وقوع پیوست مجدد شهر مشهد نیز لرزید.

    گفتنی است سومین زمین لرزه به شدت 4.1ریشتر نیز دقایقی قبل افانستان را مجدد لرزاند ودر مشهد نیز احساس شد.

    آماده‌باش امدادگران استان‌های مرزی، در پی زلزله 6.3 ریشتری افغانستان

    محمود امانی‌بنی مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی گفت: زلزله نسبتاً شدید دقایقی‌پیش، به تاسیسات زیربنایی و سطوح پروازی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهدمقدس هیچ خسارتی وارد نکرده است.

    براساس این گزارش، دقایقی پیش زلزله‌ای به بزرگی 6.3 ریشتر در عمق 7 کیلومتری زمین افغانستان را لرزاند که این زمین‌لرزه در مشهد نیز احساس شد.

    پس‌لرزه‌های شدید همچنان افغانستان را می‌لرزاند

    پس‌لرزه‌های شدید در افغانستان همچنان ادامه دارد‌ و بزگترین پس لرزه زلزله در افغانستان به بزرگی 5.7 ریشتر بوده است.

    زلزله 6.3 ریشتری افغانستان، پس لرزه های شدیدی داشته که بیشترین آن‌ها بیش از 6 ریشتر بوده است.

    منبع تنسیم 

    برچسب ها زلزله زمین لرزه

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *