×
×
جدیدترین‌‌ها

ساعت ۲۵دیوارهای شهر

  • کد نوشته: 79763
  • مهر 6, 1402
  • دیوارهای شهر، هر یک دارای حکایات و ماجراهای خاصی است

    ساعت ۲۵دیوارهای شهر

    نخست نیوز : محمدباقر عطاریانی _ دیوارهای شهر، هر یک دارای حکایات و ماجراهای خاصی است.

    از دوران انقلاب و شعارنویسی‌های مرگ بر شاه گرفته تا دوران جنگ و شعارهای مرگ بر صدام و جنگ جنگ تا پیروزی و … که هر یک خاطرات ارزشمندی را تداعی می‌کند.پرده نویسی‌ها هم جالب بود و دیدنی.

    اما امروزه با حذف پرده نویسی ها و جایگزین شدن بیلبوردهای عریض و طویل ، بنر‌های رنگارنگ و متنوع و تابلوهای کاملا جدید و چشم‌نواز ، کم‌کم دیوارنویسی‌ها رو به فراموشی رفته و اثر زیادی از آن باقی نمانده است.

    اما این روزها با دیدن یک دیوار در بلوار فردوسی نزدیک چهارراه خیام ، حال خوبی در شهر ایجادشده.

    نقاشی روی دیوار مربوط به شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی و رستم و … است.استفاده از رنگ‌های شاد و زیبایی تصاویر وصف‌ناپذیر است و اگرچه هنوز این اثر به پایان نرسیده اما حال خوبی ایجاد کرده است.

    به نظر می‌رسد جای چنین آثاری در شهرمان خالی است و می‌توان به فراخور سنت‌ها، فرهنگ و آیین مردمانمان، فضای مذهبی شهر و … دیوارهای شهر را نقاشی و تزیین کرد.استفاده از تصاویر شهدا ، بزرگان شهر ، شخصیت‌های حماسی و ماندگار و موضوعاتی که مردم‌دوست دارند می‌تواند حال و هوای شهر را عوض کرده و به‌واقع حال مردم را خوب کند.دیدن تابلوها و بیلبوردهای تبلیغاتی کالا و اجناس و اماکن تجاری و تفریحی و … روح و روان مردم و شهر را آزار می‌دهد. این روزها جای خالی نقاشی‌ها و تصاویر حماسی و ارزشی به‌شدت احساس می‌شود و دیوار نقاشی شده در بلوار فردوسی می‌تواند نمونه خوب و الگوی مناسبی باشد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *