×
×
جدیدترین‌‌ها

تقوی: دستگاه‌های مختلف سهم خود را در تبیین عظمت دفاع مقدس مشخص کنند

  • کد نوشته: 79218
  • مهر 1, 1402
  • یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «تبیین ارزش‌های دفاع مقدس نباید صرفاً محدود به هفته دفاع مقدس باشد بلکه در کل دوران سال باید این موضوع در دستور کار دستگاه‌های مختلف قرار بگیرد»، اظهار کرد: در تبیین عظمت هشت سال دفاع مقدس دستگاه‌های مختلف باید سهم خود را مشخص و فعالیت جدی در این زمینه را در دستورکار خود قرار دهند.

    تقوی: دستگاه‌های مختلف سهم خود را در تبیین عظمت دفاع مقدس مشخص کنند

    یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «تبیین ارزش‌های دفاع مقدس نباید صرفاً محدود به هفته دفاع مقدس باشد بلکه در کل دوران سال باید این موضوع در دستور کار دستگاه‌های مختلف قرار بگیرد»، اظهار کرد: در تبیین عظمت هشت سال دفاع مقدس دستگاه‌های مختلف باید سهم خود را مشخص و فعالیت جدی در این زمینه را در دستورکار خود قرار دهند.

    سید رضا تقوی در گفت‌وگو بانخست نیوز : با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار فعالان عرصه دفاع مقدس و تاکیدات ایشان بر لزوم تبیین عظمت واقعه دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس یک گنجینه گران‌بها و از ذخایر بسیار مهم برای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی است. هشت سال دفاع مقدسی که تجربه کردیم تا ۲۰۰ سال آینده می‌تواند عرصه‌های مختلف فرهنگی را تغذیه کند.

    وی اظهار کرد: آنقدر سوژه در دفاع مقدس وجود دارد که یک قلم به دست می‌تواند آن‌ها را به کتاب و یک نویسنده آثار هنری می‌تواند آن‌ها را به فیلمنامه تبدیل کند و بخش‌های مختلف هنری نیز می‌توانند آن را به تصویر بکشند. ادبیات شعر مقاومت نیز خود اقیانوسی بیکران است.

    این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: همانطور که رهبری فرمودند «عظمت واقعه دفاع مقدس را باید شناخت؛ خیلی کار شده لکن به نظر من جا برای کار هنوز بسیار زیاد است»، معتقدم که با اقداماتی که انجام شده، توانسته‌ایم تنها یک صدم ذخایر خود از دفاع مقدس را به جامعه عرضه کنیم.

    تقوی همچنین با اشاره به نقش دستگاه‌های مختلف در تبیین عظمت واقعه دفاع مقدس تاکید کرد: نیروهای مسلح سهم زیادی از برداشت از این موضوع دارند؛ آنها باید از این ذخیره برداشت‌های خود را داشته باشند؛ بسیاری از طرح عملیات‌های جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس وجود دارند که باید در دانشگاه‌ها تدریس شوند. نیروهای مسلح همچنین می‌توانند از بخش فرهنگی این هشت سال برای تقویت روحیه سربازان و نظامیان امروز استفاده کنند.

    وی با بیان اینکه «فرهنگ جبهه فقط جنگ و رزم نیست و نیروهای مسلح تنها متولی آن نیستند»، ادامه داد: فرهنگ جبهه با دستگاه‌های فرهنگی مختلف کشور نظیر وزارت فرهنگ، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و مدارس مرتبط است. همانطور که رهبری فرمودند، در تبیین عظمت دفاع مقدس کارهای بسیار انجام شده اما همچنان باید اقدامات بسیاری انجام شود؛ چراکه نسل جوان ما اصلاً از جبهه و جنگ اطلاعی ندارند. یکی از رسالت‌های دستگاه‌های فرهنگی، حوزه‌های علمیه، مساجد و همچنین دانشگاه‌ها این است که مبانی هشت سال دفاع مقدس به به نسل جدید منتقل کنند.

    این نماینده مجلس در پایان با تاکید بر اینکه جانبازان و ایثارگران ذخایر هشت سال دفاع مقدس هستند که باید در تبیین عظمت این سال‌ها از آنها استفاده کرد، گفت: در تبیین عظمت ۸ سال دفاع مقدس دستگاه‌های مختلف باید سهم خود را مشخص و فعالیت جدی در این زمینه را در دستورکار خود قرار دهند. تبیین ارزش‌های دفاع مقدس نباید صرفاً محدود به هفته دفاع مقدس باشد بلکه در کل دوران سال باید این موضوع در دستور کار دستگاه‌های مختلف قرار بگیرد.

    منبع ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *