×
×
جدیدترین‌‌ها

برگزاری همایش ملی امنیت ،ایمنی و سلامت غذا به میزبانی مشهد

  • کد نوشته: 79062
  • شهریور 30, 1402
  • همایش ملی پژوهشی های کاربردی امنیت،ایمنی و سلامت غذایی همزمان با روز جهانی غذا به همت موسسسه پژوهشی علوم صنایع غذایی به میزبانی مشهد مقدس 24مهرماه برگزار می شود.

    برگزاری همایش ملی امنیت ،ایمنی و سلامت غذا به میزبانی مشهد

    نخست نیوز : مجید خروشی– رییس موسسه پژوهش علوم و صنایع غذایی خراسان رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات این موسسه برگزار شد با اعلام این خبر گفت: محورهای این همایش در قالب 22عنوان از جمله: روش های پایش سریع در ایمنی و سلامت،گیاهان دارویی،بسته بندی مواد غذایی ،فناوری های نوین نانو تکنولوژی و آلاینده ها،تولید و بهبود جیره های غذایی و…. برنامه ریزی شده است که امیدواریم با توجه به اهداف همایش به نتایج قابل قبولی دست یابیم.
    سید محمد علی رضوی در ادامه با اشاره به آغاز فعالیت مرکز و ماموریت های موسسه بر اساس 3برنامه راهبردی اظهار داشت:با توجه به سابقه درخشان فعالیت در زمینه غلوم و صنایع غذایی و مزیت های منطقه ای در سال 96 با مصوبه شورای گسترش آموزش عالی موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی فصل جدیدی از فعالیت های خودرا در کشور آغاز کرد.


    وی در ادامه به محور اصلی فعالیت های موسسه پرداخت و گفت: محور اصلی فعالیت های تحقیقاتی موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی کمک به جامعه در دستیابی به امنیت و ایمنی غذایی است همچنین انجام پروژه های کاربردی به منظور تامین غذای سالم برای جامعه،ارتقای کیفیت مواد غذایی،بهر گیری از فناوری های نوین و بومی سازی آن ها و دستیابی به دانش فنی تولید و فراوری های محصولات غذایی بومی ورزو آمد کردن آن ها با تاکید بر تامین نیاز داخلی و افزایش صادرات به عنوان اهداف تخصصی تحقیقات کاربردی در حوزه غذا و داروها در موسسه است.


    رضوی همچنین از تشکیل دبیرخانه دائمی امنیت،سلامت و ایمنی غذا در موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی استان خبر داد.
    رییس موسسه پژوهش علوم و صنایع غذایی خراسان رضوی یادآور شد: بیش از 95 درصد پروژه های آنالیزمواد غذایی ازصنعت به موسسه ارسال می شود و تاکنون 220 پروژه از صنعت دریافت و پاسخ نهایی ارسال شده است.
    وی در ادامه به تهیه و استاندارد سازی پک های غذایی ویژه زائران کربلاو اربعین حسینی اشاره و تاکید کرد: برنامه ای پژوهشی و تحقیقاتی در این زمینه آماده سازی شده وامیدواریم مراکزوسازمانهای مرتبط در این خصوص همکاری بیشتری داشته باشند.
    وی همچنین به شاخص امنیت غذایی اشاره و گفت: شاخص امنیت غذایی در کشور رتبه 11 و در میان 196 کشور جهان در جایگاه 76 قرار داریم.
    رییس موسسه پژوهش علوم و صنایع غذایی خراسان رضوی درخصوص تامین مالی موسسه گفت: موسسه در تامین بودجه خودکفا و از خدمات مالی دولتی برخوردار نیست و بیشتر درآمد زایی موسسه با ثبت قراردهایی است که با همکاری سازمان استاندارد و صنایع صورت می گیرد.
    ئر ادامه این نشست مرضیه حسینی نژاد عضو هیات علمی گروه زیست فناوری موادغذایی و دبیر همایش در باره آثار ارسال شده به موسسه گفت: از ابتدای فراخوان همایش از فروردین 1402 تا کنون 242 نفر ثبت نام و 130 مقاله به دبیرخانه ارسال شده است.
    حسینی نژاد اضافه کرد: در این همایش 5پانل تخصصی در خصوص اقتصاد و بازرگانی،ایمنی و سلامت،صنعت غذا و صنعت کشاورزی ارائه خواهد شد.
    وی با اشاره به این که با توجه به اهمیت امنیت و سلامت غذایی در جهان امیدواریم در سال های آتی این همایش را به صورت بین المللی برگزار کنیم افزود: در این همایش یک روزه 5مقاله تخصصی توسط سخنرانهای کلیدی ارائه و جلسه پرسش و پاسخ در ادامه همایش نیز خواهیم داشت.


    دبیر همایش ملی امنیت،ایمنی و سلامت غذایی در خصوص دیگر برنامه های همایش گفت: رونمایی از کتاب ایده ها و در پایان به رسم یادبود به 3ایده برترهدایایی نقدی اهدا خواهد شد. نفر اول 50میلیون تومان،نفر دوم 30 میلیون تومان و نفر سوم 20میلیون تومان حامیان مالی پرداخت خواهند کرد.
    گفتنی است اصحاب رسانه قبل از برگزاری نشست خبری از مراکز و آزمایش گاه های موسسه بازدید و با روند فعالیت ها و خدمات و نحوه آنالیز مواد غذایی ،حفظ و نگه داری و انواع بسته بندی ها آشنا شدند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *