×
×
جدیدترین‌‌ها

محدودیت فعالیت سنگ‌شکن‌ها و ممنوعیت فعالیت‌های ورزشی در بجنورد

  • کد نوشته: 78808
  • شهریور 28, 1402
  • خراسان شمالی آلودگی هوا در خراسان شمالی سبب شد برخی اقدامات در استان از جمله فعالیت سنگ شکن ها و انجام فعالیت های ورزشی در فضای باز ممنوع شود.

    محدودیت فعالیت سنگ‌شکن‌ها و ممنوعیت فعالیت‌های ورزشی در بجنورد

    نخست نیوز : خراسان شمالی آلودگی هوا در خراسان شمالی سبب شد برخی اقدامات در استان از جمله فعالیت سنگ شکن ها و انجام فعالیت های ورزشی در فضای باز ممنوع شود.

    به گزارش نخست نیوز: به دنبال آلودگی هوا در خراسان شمالی ناشی از ذرات گرد و غبار، کارگروه آلودگی هوا در استانداری خراسان شمالی با حضور دستگاه های متولی تشکیل جلسه داد و در آن مصوب شد فعالیت های ورزشی در استان به صورت محدود و صرفا در مکان های بسته انجام شود و توصیه های بهداشتی نیز به صورت مکرر به مردم اعلام شود و رعایت آن ها در سرلوحه کاری همه بخش ها قرار گیرد.

    مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی در گفت و گو با نخست نیوز  اظهار کرد: در جلسه کارگروه آلودگی هوای استان، مصوب شد اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان از سنگ شکن های اطراف شهر بجنورد بازدید کرده و فعالیت آن ها را برای جلوگیری از افزایش آلودگی هوا، محدود کنند.

    غلامرضا شفیق با بیان اینکه همکاری رسانه ها در اعلام توصیه های بهداشتی بسیار موثر خواهد بود، افزود: مصوب شده است دانشگاه علوم پزشکی با همکاری صدا و سیما اقدامات لازم را برای اعلام توصیه های بهداشتی انجام دهد و به صورت زیرنویس نیز توصیه ها به مردم انجام شود.

    وی همچنین گفت: یکی دیگر از مصوبات این است که جمعیت هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی با همکاری یکدیگر اقدام به توزیع ماسک در بعضی از میادین مرکز استان کنند تا شهروندانی که ملزم به حضور در خارج از منزل هستند، حتما ماسک داشته باشند.

    مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی همچنین بیان کرد: ممنوعیت فعالیت های ورزشی در فضای باز نیز از دیگر مواردی است که در این جلسه مصوب شده است، تمام این مصوبات نیز در همان جلسه به مدیران کل متولی اطلاع رسانی و ابلاغ شد.

    به گزارش نخست نیوز : وضعیت کیفیت هوا و شاخص آلودگی در بجنورد مرکز خراسان شمالی از بامداد امروز در محدوده «خطرناک» قرار گرفت و اکنون عدد ۴۷۳ را نشان می دهد.

    منبع » ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *