×
×
جدیدترین‌‌ها

بازوهای پوتین قطع شد؟

  • کد نوشته: 78675
  • شهریور 27, 1402
  • در ابتدا تصور می شد که تحریم های اعمالی غرب قادر نخواهند بود تا کرملین را تحت فشار قرار دهند، اما نتایج حاصله نشان می دهد که این کشور در حوزه های مختلف درگیر کمبود شده و در آستانه قحطی تمام عیار قرار دارد.

    بازوهای پوتین قطع شد؟

    به گزارش نخست نیوز ،تحریم های اعمال شده غرب علیه روسیه به کمبود سوخت در سراسر کشور کمک کرده، در حالی که برخی از اقلام به طور معمول در دسترس هستند اما در مجموع این بازیگر با کمبود روبرو است.در همین راستا ناظران می گویند که تاثیر تحریم ها در سراسر کشور احساس می شود و همین گزاره موجب خواهد شد تا حمایت از جنگ کاهش یابد زیرا روس ها فشار مالی ناشی از محدودیت ها را احساس می کنند. داده های حاصل از نظرسنجی ها چنین ادعایی را اثبات می کند.

    قدرت پوتین مختل شده است!
    در این میان مبلغان کرملین نیز از تاثیر تحریم ها بر روسیه ابراز تاسف کرده اند. ایوان تروشکین، مجری تلویزیون، دسامبر ۲۰۲۲، از مهمانی پرسید که چرا روسیه به ارزهای مختلف مانند دلار و یورو دسترسی دارد اما نمی توان از آن برای داشتن آنچه می خواهیم استفاده کنیم، مهمان پاسخ داد: به دلیل تحریم ها.این کلیپ توسط مشاور امور داخلی اوکراین آنتون گراشنکو به اشتراک گذاشته شد.در همین راستا کنستانتین سونین، اقتصاددان سیاسی به نیوزویک گفت که گزارش‌های رسانه‌های روسی در مورد کمبود برخی کالاها، سیگنال روشنی است که نشان می دهد دولت تلاش می‌کند قیمت‌ها را سرشکن کند. سونین گفت: تحریم های غربی به طور جدی اقتصاد روسیه را مختل کرده، این فشارها حداقل هزینه های تولید را برای شرکت های روسی افزایش داده است.به باور این تحلیلگر، به واسطه تحریم‌ها، صنعت نظامی روسیه برای هر ورودی خارجی هزینه بیشتری می‌پردازد، چرا که باید واسطه ها را راضی نگاه دارد. هرچند همین معاملات پنهانی بستر را برای دزدی هموار می کند.سونین افزود: تحریم‌ها نمی‌توانند اقتصاد روسیه را نابود کنند – تحریم‌ها موشک یا بمب نیستند – اما باعث کاهش تولید و کاهش حجم تولید روسیه می‌شوند. به گفته مقام ها و رسانه های دولتی روسیه، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت و گاز در جهان، با کمبود سوخت در سراسر کشور مواجه است.ترنت تلنکو، یکی از مقام های پیشین آژانس مدیریت قراردادهای دفاعی پنتاگون که لجستیک نظامی روسیه را مطالعه کرده، ۹ سپتامبر در X نوشت: مشکل توزیع سوخت در روسیه به یک چالش سیستماتیک تبدیل شده است.

    روسیه در آستانه قحطی!
    روزنامه روسی ایزوستیا ۲۳ اوت از کمبود بنزین در جایگاه های سوخت سراسر کشور خبر داد. این اتفاق در شهرهای آستاراخان، ولگوگراد، ساراتوف، ریازان و نووسیبیرسک و همچنین در جمهوری کالمیکیا رخ داد.چند روز بعد، یعنی ۶ سپتامبر، وزیر کشاورزی روسیه گفت کمبود سوخت باعث اختلال در برداشت و کاشت پاییزه می شود.میخائیل کروتیخین، تحلیلگر نفت و گاز روسیه، در گفت و گو با روزنامه روسی نوایا گازتا تاکید کرد که شرکت های نفتی به دلیل تحریم ها، فروش خارج از کشور را سودآورتر یافته اند. در چنین شرایطی موسسه های انتشاراتی بزرگ در روسیه مجبور به استفاده از کاغذ تولید داخل شده اند آن هم در شرایطی که در این باره نیز با کمبود روبرو هستند. سرگئی مویسف، رئیس انجمن صنفی ناشران مطبوعات دوره ای، این موضوع را اواخر ماه گذشته به شبکه تلویزیونی ۳۶۰ گفت.

    همزمان روزنامه کومرسانت ماه می گزارش داد که شرکت های فرآوری چوب در روسیه با کمبود یک جزء حیاتی برای تولید تخته سه لا روبرو است و از دولت می خواهند که صادرات این ماده را محدود کند.علاوه بر این دریافت تلفن همراه در روسیه به دلیل کمبود تجهیزات و قطعات یدکی ناشی از تحریم های غرب تحت تاثیر قرار گرفته و این بازیگر درگیر بحران تامین قطعات یدکی در روسیه است.محققان دانشگاه ییل می گویند که از زمان آغاز جنگ اوکراین، بیش از هزار شرکت خارجی از روسیه خارج شده اند یا فعالیتشان را محدود کرده اند.صنعت هوانوردی نیز تحت تاثیر تحریم های غرب قرار گرفته است. کامرسانت در ماه می گزارش داد که سال ۲۰۲۲، خطوط هوایی روسیه با استفاده از هواپیماهای غربی با قطعات تاریخ مصرف گذشته، ۲ هزار پرواز انجام دادند.در نتیجه، صنعت هوانوردی روسیه وارد یک بحران تمام عیار شده است.
    منبع:تیتر کوتاه

    برچسب ها پوتین تحریم قحطی

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *