×
×
جدیدترین‌‌ها

خورشید حماسه دفاع مقدس بویژه خلق صبر راهبردی آزادگان هرگز غروب نمی کند

  • کد نوشته: 76477
  • شهریور 8, 1402
  • نشست هم اندیشی نویسندگان دفاع مقدس و اعضای موسسه پیام آزادگان با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس برگزار شد.

    خورشید حماسه دفاع مقدس بویژه خلق صبر راهبردی آزادگان هرگز غروب نمی کند

    نخست نیوز : در این نشست که با حضور نویسندگان در محل خانه آزادگان و با حضور مدیران موسسه پیام آزادگان، نمایندگان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، سرپرست دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی ضمن تشریح اهداف وضرورتهای تشکیل این جلسه گفت:

    آزادگان با مقاومت شان زیباترین تابلوی عشق و ایثار و مقاومت را در تاریخ درخشان دفاع مقدس ترسیم کردند که ضروری است این الگوها بیش از پیش به نسل جدید معرفی شوند.

    وی اظهار داشت: آنان با صبر و مقاومت حماسی شان، نقش نوینی بر لوح تاریخ انقلاب اسلامی به جا گذاشتند‌. خاطرات مقاومت تک تک آنان باید هنرمندانه با تدوین کتاب و فیلم به نسل کنونی و جوان انقلاب اسلامی شناسانده شوند.

    تحفه گر با تاکید بر نقش غرور آفرین آزادگان در دفاع از کیان این سرزمین تصریح کرد: آنان به تاریخ و جهان درس دلدادگی و ایستادگی آموختند. نهادینه شدن فرهنگ مقاومت آزادگان در جامعه به ویژه در نظام پایه آموزشی کشور اجتناب ناپذیر بوده چرا که امروز این افتخار شیرین و بالنده و روشن شدن نقش استوار آنان برهمگان باعث عظمت و سربلندی ملت ماست.

    سرپرست دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به این که خورشید حماسه دفاع مقدس بویژه خلق صبر راهبردی آزادگان هرگز غروب نمی کند، بیان داشت: بر همگان به خصوص نهادهای فرهنگی و رسانه های    گروهی، فرهیخته‌گان، هنرمندان، نویسندگان و …فرض است که دستاوردهای این حماسه شگرف بیش از پیش به نسل امروز معرفی کنند.

    درادامه مدیر موسسه فرهنگی آزادگان خراسان رضوی گزارشی از وظایف موسسه ارائه و یاد‌آوری کرد:

    یکی از دغدغه‌های سید اسرا ابوترابی انتقال تجارب و مفاهیم راهبردی و ترویج فرهنگ استقامت و دلدادگی آزادگان به نسل جوان و آیندگان بود که موسسه پیام آزاگان را به یادگار گذاشت.

    عرفانی همچنین محورهای کلیدی انتشار تجارب آزادگان را با اشاره به بخشی از خاطرات بیان کرد.

    درادامه اعضای حاضر درجلسه ضمن ابراز خشنودی از برگزاری جلسه به طرح نکته‌نظرات خود در خصوص چگونگی تاثیرگذار‌تر شدن تدوین کتب پرداختند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *