×
×
جدیدترین‌‌ها

تدین: مصوبه شورای نگهبان تعیین کننده حداقل معیارهاست

  • کد نوشته: 7647
  • اردیبهشت 25, 1400
  • یک کارشناس مسائل حقوقی گفت: مصوبه شورای نگهبان تعیین کننده حداقل معیارها و منطبق با وظایف و اختیارات این مرجع اساسی است.
    تدین: مصوبه شورای نگهبان تعیین کننده حداقل معیارهاست

    عباس تدین در گفت و گو با نخست نیوز درباره مصوبه اخیر شورای نگهبان در خصوص معیارهای کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: بر اساس اصول قانون اساسی یکی از مهمترین مقامات اجرایی در کشور ما، رییس جمهور است و قطعا بسیاری از شئون زندگی شهروندان تحت تاثیر تصمیمات این مقام قرار می گیرد.

    وی افزود: عقل سلیم اقتضا می نماید تا نامزدهای این جایگاه حساس، دارای شرایطی باشند که حداقل در بدو ثبت نام موقعیت اجتماعی و سیاسی آنان در دستیابی به این جایگاه احراز گردد.

    این کارشناس مسائل حقوقی تصریح کرد: در بسیاری از کشورهای تابع دموکراسی و مردم سالاری شرایط نامزدهای پست های حساس حکومتی تعیین و ملاک عمل قرار می گیرد. مراجعه بدون ضابطه و ملاک بسیاری از افراد در ثبت نام این پست در سنوات گذشته نه تنها بازتاب خوبی در داخل کشور نداشته بلکه دستاویز شبکه های معاند خارج کشور در زیر سوال بردن بسیاری از دستاوردها و ارزش های انقلابی بوده است.

    این وکیل دادگستری در پایان تاکید کرد: مصوبه شورای نگهبان تعیین کننده حداقل معیارها و منطبق با وظایف و اختیارات این مرجع اساسی است و برای رفع شبهات احتمالی می توان با تصویب قانون در مجلس یا اصلاح قوانین موجود در این حوزه و اخذ تایید شورای نگهبان در این راه گام برداشت.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *