×
×
جدیدترین‌‌ها

یک مقام ارشد اطلاعاتی خودکشی کرد

  • کد نوشته: 76422
  • شهریور 8, 1402
  • سرهنگ «دیمیترو باکائوف» نائب رئیس اداره ارتباطات ویژه سرویس امنیت اوکراین (SUB) ظاهراً در محل کار خود در «کی‌یف» خودکشی کرده است.

    یک مقام ارشد اطلاعاتی خودکشی کرد

    نخست نیوز:شبکه راشاتودی در این خصوص نوشت، خبر خودکشی افسر اطلاعاتی اوکراین اولین بار توسط وبگاه «استرانا» اوکراین مخابره شد که به نقل از منابع این آژانس امنیتی این خبر را منتشر کرد.

    منبع آگاه درباره این خبر گفته بود: «این حادثه در ۲۵ آگوست (سوم شهریور ماه) رخ داد. دیمیترو باکائوف… در دفتر خود با جراحات ناشی از ضربات گلوله بر روی سرش پیدا شد. این افسر سرویس امنیت اوکراین با سلاح کمری ماکاروف خودکشی کرد. اسلحه‌ای بود که با آن کار می‌کرد».
    رسانه اوکراین همچنین یک نوشته باکائوف خطاب به «واسیلی مالیوک» رئیس سرویس امنیت اوکراین درباره خودکشی خود پیدا کرد که در آن، مافوق‌های خود را عامل مرگ خود معرفی کرد و گفت که او به طور سیستماتیک مورد بدرفتاری قرار گرفته بود و «شأن انسانی» او مکرراً زیر پا گذاشته شده بود.

    بنا به گفته منبع آگاه، چندین تن از افسران سرویس امنیتی اوکراین در رابطه با اتهاماتی که باکائوف مطرح کرده بود، تحت بازجویی قرار گرفتند.
    در نهایت، اواخر روز دوشنبه، سرویس امنیت اوکراین خبر مرگ افسر امنیتی خود را تأید کرد و گفت که این سرویس در حال تحقیق در خصوص این رخداد است اما حاضر نشد این حادثه را خودکشی تلقی کند.

    این سازمان در بیانیه ای در این خصوص اعلام کرد: «شرایط مرگ افسر سرویس امنیتی اوکراین به عنوان یک روند جنایی در دست بررسی است که بازرسان پلیس ملی این وظیفه را برعهده گرفته‌اند. سرویس امنیتی اوکراین صمیمانه به خانواده و دوستان این کارمند متوفی تسلیت می‌گوید» و متعهد به ارائه «حداکثر کمک» به بازرسانی می‌شود که روی این پرونده کار می‌کنند.

    از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در بیش از یکسال و نیم قبل، کشورهای غربی میلیاردها دلار تسلیحات سبک و سنگین در اختیار کی‌یف برای نبرد با روسیه قرار داده‌اند اما با این وجود بسیاری از تحلیلگران احتمال پیروزی اوکراین در مقابل روسیه را ناچیز ارزیابی می‌کنند.

    منبع:دنیای اقتصاد

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *