×
×
جدیدترین‌‌ها

بازار ارز در انتظار تحولات مهم

  • کد نوشته: 76135
  • شهریور 5, 1402
  • معامله‌گران می‌گویند دو سطح ۴۸ هزار و ۶۰۰ تومان و ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان، سد سخت قیمتی بازار ارز شده‌اند و نوسان‌گیران در مقاومت می‌فروشند و در حمایت خریدار می‌شوند.

    بازار ارز در انتظار تحولات مهم

    به گزارش نخست نیوز ،قیمت دلار هرات سه روز ابتدایی هفته گذشته را در کانال ۴۸ هزار تومان سپری کرد و در سه روز دوم هفته به کانال ۴۹ هزار تومان برگشت.

    بازار ارز هرات در سه روز ابتدایی برای از دست دادن سطح حمایتی ۴۸ هزار و ۶۰۰ تومان تلاش کرد و نتوانست زیر آن تثبیت دهد. در سه روز دوم نیز برای شکستن مرز مقاومتی مهم ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان تلاش کرد که در تثبیت بالای این سطح ناکام ماند.معامله‌گران می‌گویند دو سطح ۴۸ هزار و ۶۰۰ تومان و ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان، سد سخت قیمتی بازار ارز شده‌اند و نوسان‌گیران در مقاومت می‌فروشند و در حمایت خریدار می‌شوند.

    قیمت دلار در پشت خط جمعه شب در کانال ۴۹ هزار تومان ماند. نکته قیمتی روز جمعه قیمت تتر بود. قیمت تتر در روز جمعه با افزایش به ۵۰ هزار تومان رسید و نتوانست این سطح را بشکند.

    گروهی از معامله‌گران معتقدند قیمت دلار امروز تا قبل از نرخ‌دهی بازار درهم امارات بین ۴۸ هزار و ۹۰۰ تومان تا ۴۹ هزار و ۱۵۰ تومان معامله خواهد داشت تا قیمت حواله بیاید. اگر قیمت حواله درهم طی امروز (شنبه ۴ شهریور) بالای ۱۳ هزار و ۶۰۰ تومان بماند قیمت دلار هرات را هم افزایشی می‌کند و نرخ توان عبور از مقاومت ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان را خواهد داشت.

    در مجموع معامله‌گران فنی معتقدند قیمت دلار در روز شنبه نیز نوسان خاصی نخواهد داشت و با توجه به اخبار می‌تواند به سمت سطح حمایتی حرکت کند. آنها معتقدند تا زمانیکه قیمت دلار بالای ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان تثبیت نداده همچنان قیمت به سمت ۴۸ هزار و ۶۰۰ تومان حرکت خواهد کرد.

    در روز جمعه خبر پیوستن ایران به بریکس مورد توجه برخی از فعالان بود. با توجه به این موضوع که قیمت دلار کاهش نداشت معامله‌گران معتقد بودند خبر پیوستن ایران به بریکس تاثیر خاصی در بازار ارز نداشته است. با این اتفاقات آنها تصور می‌کنند بازار در انتظار تحولات مهم‌تری در سیاست بین‌الملل است.

    همچنین در روز جمعه خبر بلومبرگ مبنی بر توافق نانوشته ایران و امریکا دست به‌دست می‌شد. بلومبرگ مدعی شده ایران و امریکا اگرچه هنوز در مورد برنامه هسته‌ای با یکدیگر فاصله زیادی دارند، اما به نظر می‌رسد بر سر ورود نفت ایران به بازار جهانی به توافق رسیده‌اند. در هفته‌های اخیر شاهد توافق تهران و واشنگتن بر سر تبادل زندانیان با پول‌های بلوکه شده ایران در کره‌جنوبی و کاهش غنی‌سازی اورانیوم از سوی تهران بودیم. علاوه بر این دو کشور توافقاتی بر سر جریان فروش نفت ایران انجام داده‌اند.

    در راستای همین خبر کاهشی‌های بازار به متنی اشاره می‌کردند که اوایل تیرماه در بازار ارز وجود داشت. در آن متن گفته شده بود توافق نانوشته ایران و امریکا گام به گام در حال اجراست، اما هر دو کشور به خاطر ملاحظات امنیتی از پخش جزییات آن طفره می‌روند.
    منبع:تیتر کوتاه

    برچسب ها ارز اقتصاد بازار

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *