×
×
جدیدترین‌‌ها

راهکار بانک مرکزی آمریکا برای کنترل تورم

  • کد نوشته: 76048
  • شهریور 4, 1402
  • رئیس بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد به علت دست نیافتن به نرخ تورم ۲ درصد در سال، بهره بانکی را افزایش خواهد داد.

    راهکار بانک مرکزی آمریکا برای کنترل تورم

    به گزارش نخست نیوز ، کاهش نرخ تورم در آمریکا که در مسیر پیش بینی شده اقتصاددانان (دو درصد) قرار نگرفته و انتظار بانک مرکزی این کشور را نیز برآورده نکرده است، جرومی پاول رئیس این بانک را بر سر دو راهی کنترل تورم یا تشدید رکود (تغییر رکود مقطعی به رکود غیرقابل کنترل) قرار داده است.

    «جرومی پاول» رئیس بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا (فدرال رزرو) روز جمعه به وقت محلی در گردهمایی سالانه این بانک گفت که این بانک تا زمانی که تورم به هدف بلندمدت ۲ درصد در سال بازنگشته است، به افزایش نرخ بهره ادامه خواهد داد، زیرا تورم در اقتصاد ایالات متحده آمریکا آنطور که ابتدا تصور می‌شد، کاهش نیافته است.
    پاول تاکید کرد: وظیفه بانک مرکزی این است که تورم را به هدف ۲ درصدی کاهش دهد و ما این کار را انجام خواهیم داد.
    رئیس بانک مرکزی آمریکا ادامه داد: بانک مرکزی آماده است در صورت لزوم نرخ بهره را بیشتر افزایش دهد و تا زمانی که مطمئن شود تورم به طور پایدار به سمت هدف ما حرکت می‌کند، این سیاست را در سطح محدودی حفظ کند.

    پاول اعلام کرده تورم از اوج خود کاهش یافته است، اما اذعان می‌کند قیمت‌ها همچنان بالا باقی مانده است.

    تورم در آمریکا در ماه ژوئن سال ۲۰۲۲ به بالاترین حد خود در چهار دهه اخیر یعنی بیش از ۹ درصد رسید که دلیل آن تریلیون‌ها دلار هزینه‌های امدادی دولت آمریکا پس از شیوع ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰ بود.
    بانک مرکزی آمریکا در تلاش خود برای مهار تورم، نرخ بهره را از مارس ۲۰۲۲، ۱۱ بار افزایش داده و به بالاترین حد در ۲۲ سال گذشته رسانده است.

    گردهمایی سالانه بانک مرکزی آمریکا یکی از پربیننده‌ترین رویداد‌ها برای کسب سرنخ‌هایی درباره تصمیمات مربوط به نرخ‌های بهره در این کشور است.
    منبع:افکارنیوز

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *