×
×
جدیدترین‌‌ها

دولت مردمی از نگاه مردم

  • کد نوشته: 75847
  • شهریور 2, 1402
  • در آستانه هفته دولت قرار داریم ایامی که دولتمردان گزارش از عملکرد یکساله خود ارایه می‌کنند، خبرهای خوشی از آینده پیش رو به مردم می‌دهند و احتمالا پروژه‌هایی که منافع شهروندان را تامین می‌کند افتتاح خواهند کرد .

    دولت مردمی از نگاه مردم

    نخست نیوز : سعید کوشافر – اگرچه طبق یک سنت ژورنالیستی در این هفته فتیله نقدها کمی پایین کشیده می‌شود تا دستاوردهای یکساله دولت را تحت تاثیر قرار دهد اما نمی‌توان از برخی مشکلات چشم پوشید و باید این مطالب را بیان کرد تا دولتمردان در جریان عملکرد سال آتی خود ، برای رفع آن چاره‌جویی کنند .

    این روزها اگرچه خبرهای خوبی از حوزه مسکن مخابره می‌شود ، اما همچنان اجاره خانه‌یکی از بزرگترین مشکلات خانوارهای فاقد مسکن است. اجاره به حدی افزایش‌یافته که دیگر نمی‌توان گفت سهمی از درآمد خانوار را به خود اختصاص داده ، بلکه بهتر است بگوییم فقط سهمی از درآمد خانوار پس از پرداخت اجاره باقی می‌ماند . این غیر از مشکل افرادی است که دچار بد مسکنی و تبعات ناشی از آن هستند .

    دومین موردی که نمی‌توان به‌راحتی از کنار آن گذشت ، گرانی مداوم و تورمی است که در اقلام اساسی خانوار رخ‌داده و وضع را به‌گونه‌ای پیش برده که نتیجه آن چیزی جز سوتغذیه نیست. اما سوتغذیه چیزی نیست که خود را در یک یا چند روز نشان دهد و سال‌ها طول می‌کشد تا اثرات آن بر جامعه نمایان شود .

    سومین مساله هم بحث درمان و سلامت جامعه است . در این بخش هم اگرچه خبرهای خوبی از بیمه  همگانی مخابره شده ،اما بالاخره باید امکانات مطابق با نیاز جامعه برای درمان وجود داشته باشد . به نظر می‌رسد که اکنون کمبود مراکز دولتی برای درمان قشر متوسط و پایین جامعه بزرگترین مشکل این بخش است . البته نمی‌توان بر کمبود دارو نیز چشم‌پوشی کرد ،مساله ای که این روزها حسابی مردم را درگیر خودکرده و از کمبود داروهای خاص و انسولین و شیمی‌درمانی بگیر تا شیر خشک باعث نارضایتی شده است.

    دست‌آخر باید این نکته را یادآور شد که هیچ‌کس منکر تلاش دولتمردان برای رفع مشکلات موجود نیست ،اما حل برخی از مشکلات علاوه بر تلاش بیشتر مدیران ، نیازمند وجود برخی زیرساخت‌هاست .گاهی زیرساخت‌های اقتصادی مشکل‌گشا است ، گاهی باید عملیات اجرایی انجام داد و درباره‌ای موارد نیاز به گشایش‌های دیپلماتیک است . این‌ها را باید مدیران عالی کشور تشخیص داده و به‌مثابه پزشکی حاذق نسخه درمان بیماری را بپیچند ، فرافکنی و حواله دادن مشکلات به دولت‌های قبلی یا خصومت‌های جهانی یا کارکرد نادرست برخی ارگان‌ها و رفتارها ، شاید بیان مساله باشد ، اما بسیاری از مردم از شنیدن صورت مساله خسته شده‌اند و اکنون توقع دارند ، دولت علاوه بر ارایه راهکار ، نسبت به حل مشکل اقدام کند .

     

    برچسب ها هفته دولت

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *