×
×
جدیدترین‌‌ها

خرید سرور مجازی از شرکت معتبر آسام سرور

  • کد نوشته: 75786
  • مرداد 31, 1402
  • اگر شما هم به دنبال راه‌اندازی سایت هستید، باید در قدم اول یک هاست معتبر و کارآمد انتخاب کنید. خرید سرور مجازی، سرور ابری یا سرور لینوکس از جمله گزینه‌هایی هستند که می‌توانید در نظر بگیرید؛ ازاین‌رو باتوجه‌به ویژگی‌ها، کاربرد‌ها، مزایا و معایب هرکدام می‌توانید بهترین گزینه مورد نیازتان را انتخاب کنید؛ اما سوال اول اینجاست […]

    خرید سرور مجازی از شرکت معتبر آسام سرور

    اگر شما هم به دنبال راه‌اندازی سایت هستید، باید در قدم اول یک هاست معتبر و کارآمد انتخاب کنید. خرید سرور مجازی، سرور ابری یا سرور لینوکس از جمله گزینه‌هایی هستند که می‌توانید در نظر بگیرید؛ ازاین‌رو باتوجه‌به ویژگی‌ها، کاربرد‌ها، مزایا و معایب هرکدام می‌توانید بهترین گزینه مورد نیازتان را انتخاب کنید؛ اما سوال اول اینجاست که سرور چیست؟ یکی از نیاز‌های هر سایتی برای حفظ و نگهداری اطلاعات خود، یک رایانه قدرتمند به اسم سرور است که می‌تواند نقش میزبان سایت را بازی کند. این سرور‌ها علاوه بر ذخیره اطلاعات، نقش مهم دیگری نیز به عهده دارند؛ درصورتی‌که آدرس دامنه سایتی در مرورگر سرچ شود، سرور‌ها اطلاعات لازم جهت‌ نمایش آن به کاربران را برای مرورگر ارسال می‌کنند. بااین‌وجود سرور نقش مهمی در نمایش اطلاعات و دیتای سایت در مرورگر‌ها برای کاربران ایفا می‌کند. در ادامه این مطلب به بررسی یکی از بهترین گزینه‌های انتخابی در بین انواع هاست‌ها، یعنی سرور‌های مجازی می‌پردازیم.

    سرور مجازی چیست؟

    سرور مجازی یا (Virtual Private Server) که به‌اختصار با VPS هم نمایش داده می‌شود، یک نسخه مجازی شده از سرور است؛ به این معنی که در این نوع سرور از یک نرم‌افزار قدرتمند برای شبیه‌سازی چندین سخت‌افزار موردنیاز در سرور واقعی استفاده می‌شود؛ به‌این‌صورت خرید سرور مجازی به‌عنوان نسخه مجازی شده سرور واقعی می‌تواند پذیرای اطلاعات سایت در مرورگر‌ها باشد. VPS مانند یک واحد اختصاصی سرور برای کاربران عمل می‌کند؛ به‌گونه‌ای که تمامی کاربران آن، مستقلا از VPS استفاده کرده و اطلاعات و دیتای هیچ کاربری بر دیگری تاثیری ندارد؛ بااین‌وجود شما با خرید چنین سرور می‌توانید از ویژگی‌ها و مزایای یک سرور اختصاصی بهره‌مند شوید. برای درک بهتر این نوع میزبان سایت، می‌توان آن را به عملکرد واحد‌های مسکونی در یک آپارتمان تشبیه کرد؛ به‌گونه‌ای که هر واحدی کارکرد مستقلی از واحد‌های دیگر دارد، بدون اینکه به او آسیبی وارد کند.

    انواع سرور مجازی

    VPS‌ها را می‌توان بر اساس سه فاکتور مشخص تقسیم‌بندی کرد که در ادامه به بررسی هر یک از آن‌ها می‌پردازیم:

    1- انواع VPS از نظر سیستم‌عامل

    VPS‌های مدیریت شده توسط سیستم‌عامل‌های مختلف به سه دسته تقسیم می‌شوند:

    سرور‌های مجازی لینوکس

    VPS لینوکس روی سیستم‌عامل لینوکس، برای مدیریت و میزبانی سایت‌هایی که به زبان PHP نوشته شده‌اند، نصب می‌شود. امکان نصب این سرور‌ها روی سیستم‌عامل متن‌باز لینوکس به‌راحتی امکان‌پذیر است؛ همچنین برای کارکردن با این سرور‌ها نیاز به خط فرمان دارید.

    سرور‌های مجازی ویندوز

    درصورتی‌که برای طراحی سایت شما، فریم‌ورک‌هایی مانند ASP.NET که از شرکت مایکروسافت هستند، مورداستفاده قرار گیرند؛ خرید سرور مجازی ویندوز به‌عنوان میزبان می‌تواند از عهده مدیریت سایت برآید. VPS ویندوز کاربری راحتی را برای کاربران ایجاد می‌کند؛ زیرا از نظر گرافیکی شباهت بسیاری به ویندوز دارد، ضمن اینکه برای کنترل آن نیازی به خط فرمان نیست.

    سرور‌های مجازی میکروتیک

    سیستم‌عامل میکروتیک، قابلیت نصب روی سیستم و سرور را برای کاربران فراهم می‌کند؛ بااین‌حال از سرور‌های میکروتیک می‌توان برای مسیریابی استفاده کرد. لازم است بدانید سیستم‌عامل میکروتیک روتر او اس، بر پایه لینوکس تولید شده است.

    2- انواع VPS از نظر لوکیشن

    موقعیت جغرافیایی یکی دیگر از فاکتور‌های تقسیم‌بندی VPSهاست. درواقع دیتاسنتر سایت شما در هر مکانی قرار گرفته باشد، سرور مجازی‌تان نیز متعلق به همان موقعیت جغرافیایی است؛ بااین‌وجود می‌توان گفت خرید سرور مجازی هر منطقه جغرافیایی، برای مدیریت و میزبانی سایت‌های اینترنتی همان منطقه، مناسب است.

    3- انواع VPS از نظر نوع مدیریت

    VPS‌های مدیریت شده و مدیریت نشده دو نوع سرور مجازی در این دسته‌بندی هستند. سرور‌های مدیریت شده به‌گونه‌ای هستند که تمامی امور فنی و مدیریتی سایت شما را به عهده گرفته و تمام مشکلات آن را نیز به‌خوبی مدیریت می‌کنند. درحالی‌که سرور‌های VPS مدیریت نشده تنها به‌عنوان میزبان سایت شما، سخت‌افزار‌های موردنیاز را فراهم کرده و نگهداری آن را به عهده می‌گیرند. در نتیجه مدیریت و نظارت فنی روی سایت و حل مشکلاتی ناشی از حمله ویروس‌ها یا نصب نرم‌افزار‌ها به عهده شماست.

    در خرید VPS مدیریت شده باید به این نکته توجه داشته باشید که در قبال خدمات بیشتری که به کاربران ارائه می‌دهد، از قیمت بالاتری نیز برخوردار است.

    کاربرد و کارکرد خرید سرور مجازی

    از جمله نکات مهمی که در خرید سرور مجازی باید در نظر داشته باشید، کاربرد‌های مشخص آن باتوجه‌به نیاز‌های فنی سایتتان است. VPS‌ها، خدمات بسیاری را ارائه می‌دهند که از جمله آن‌ها می‌توان اشاره کرد به مواردی همچون: میزبانی برای سایت‌های اینترنتی در جهت ارائه اطلاعات آن‌ها به مرورگر‌ها برای نمایش به کاربران، استفاده به‌عنوان فضایی برای تست‌کردن سورس کد‌های یک سایت، مخفی‌کردن آی‌پی ایران برای استفاده از سایت‌های تحریم و فیلتر شده، جایگزینی مناسب برای VPN‌ها و … .

    مزایا و معایب خرید سرور مجازی

    یکی از مزایای استفاده و خرید سرور مجازی شده این است که ترافیک سایر سایت‌هایی که به‌صورت مشترک از این هاست استفاده می‌کنند، روی سرعت و عملکرد سایت شما تاثیری ندارد؛ ضمن اینکه سریع‌تر و امن‌تر نیز هستند. درصورتی‌که شما از VPS‌های مختلف استفاده می‌کنید، می‌توانید با دسترسی کامل آن‌ها را پیکربندی کنید. یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که حافظه، پهنای باند یا CPU در این سرور‌ها به‌راحتی ارتقا می‌یابند. این server‌ها از نرم‌افزار‌هایی قوی برای شبیه‌سازی سخت‌افزار یک سرور واقعی استفاده می‌کنند؛ بااین‌حال نصب این نرم‌افزار‌ها به‌راحتی ممکن است.

    البته که سرور‌های مجازی معایبی نیز دارند؛ آن‌ها به‌عنوان یک هاست اختصاصی به شمار می‌آیند و هزینه بیشتری را برای کاربران به دنبال دارند. به‌علاوه برای مدیریت آن‌ها باید از دانش فنی مناسبی برخوردار باشید؛ زیرا درصورتی‌که به‌درستی تنظیم و مدیریت نشوند، امنیت سایت شما را به خطر می‌اندازند.

    مروری بر کارکرد سرور مجازی برای کاربران

    در این مطلب به بررسی کامل کاربرد‌ها، مزایا، معایب و انواع سرور‌های مجازی پرداختیم. خرید سرور مجازی به‌عنوان یک هاست برای میزبانی سایت‌های اینترنتی، نمونه مجازی شده یک سرور واقعی را به شما داده و با دسترسی و سرعتی که در اختیار شما قرار می‌دهد، می‌توان آن را یک هاست اختصاصی محسوب کرد. این میزبان‌های اختصاصی خدمات زیادی را به کاربران ارائه داده و درعین‌حال از هزینه خرید بیشتری نیز برخوردار هستند. درصورتی‌که به دنبال یک هاست خوب برای مدیریت سایت‌تان هستید، VPS‌ها را از دست ندهید.

    برچسب ها سرور مجازی

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *