×
×
جدیدترین‌‌ها

تا پایان دولت سیزدهم 2500 مگاوات به ظرفیت تولید نیروگاه‌های استان‌های خراسان افزوده می شود

  • کد نوشته: 75446
  • مرداد 31, 1402
  • مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خراسان اظهار داشت : تا پایان دولت سیزدهم 2500 مگاوات به ظرفیت تولید نیروگا ههای استان های خراسان افزوده می شود .

    تا پایان دولت سیزدهم 2500 مگاوات به ظرفیت تولید نیروگاه‌های استان‌های خراسان افزوده می شود

    به گزارش  نخست نیوز : محمدباقر عطاریانی – مهندس محمودی در بازدید از شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق با اعلام این خبر افزود : با تکمیل چند نیروگاه مهم از جمله فاز سوم واحد بخار نیروگاه فردوسی ، واحد یک نیروگاه ابن یمین ، نیروگاه راشد ، نیروگاه شریعتی و نیروگاه طبس ظرفیت تولید برق در استانهای خراسان 2500 مگاوات افزایش خواهد یافت .

    اجرای یک پروژه بی نظیر در شهر مشهد

    وی در خصوص ظرفیت تولید برق در کلان شهر مشهد اظهار داشت : با توجه به رشد بالای مصرف برق در این کلان شهر و توسعه خدمات شهری ، لازم است شبکه انتقال و فوق توزیع شهر مشهد توسعه یابد که بر این اساس یک پروژه بسیار مهم در داخل شهر مشهد درحال اجرا می باشد .مهندس محمودی خاطرنشان ساخت : این پروژه شامل اجرای پست 400 کیلو ولت GIS امام رضا واقع در میدان بسیج می باشد . وی عنوان کرد: این پروژه یکی از پروژه های منحصربفرد در کشور می باشد و برای اولین بار کابل 400 کیلو ولت در داخل کشور ساخته می شودهمچنین یک تونل به طول 5/4 کیلو متر ، یک خط هوایی دارای ودبی در سمت پست زکریا اجرا خواهد شد. وی هزینه کل پروژه را بیش از 1700 میلیارد تومان عنوان کردو اظهار داشت : به منظور تامین این هزینه بخشی از زمین ساختمان قدیم اداری شرکت برق منطقه ای خراسان جهت فروش به مزایده گذاشته شده است که از طریق مولدسازی درحال پیگیری می باشد و انشالله با فروش زمین مذکور و اختصاص عواید آن ، اجرای این پروژه سرعت خواهد گرفت .

    عبور موفق از پیک مصرف در استانهای خراسان

    وی در ادامه به برنامه های شرکت برق منطقه ای خراسان برای عبور از پیک مصرف اشاره کرد وگفت : برای عبور از پیک مصرف برق در سال جاری در برنامه 140 اقدام وزارت نیرو ، این شرکت 5 پروژه مهم در داخل شهر مشهد ابلاغ شده بود که با همت و تلاش کارکنان شرکت برق منطقه ای خراسان به حمدا… به طور کامل اجرا شد و تاکنون از اوج مصرف عبور کردیم . وی نصب ترانس سوم پست 400 کیلو ولت ابوطالب ، اجرای پست فرهنگ و پست ها ی نمایشگاه ، پردیس ، شهدا وچند پروژه در شهرک های صنعتی شامل شهرکه های صنعتی قوچان ، جغتای ، دیهوک ، گناباد ، سبزوار ، فاروج و شیروان را از جمله این اقدامات عنوان کرد .

    افتتاح 8 پروژه در هفته دولت

    مهندس محمودی در خصوص پروژه های هفته دولت امسال نیز عنوان کرد : در این هفته 8 پروزه شامل احداث پست 132 کیلو ولت شهرک صنعتی جغتای ، پست 132 کیلو ولت قوچان وخط تغذیه آن ، افزایش ظرفیت پست 132 کیوولت پارسی ، پست 132 کیلوولت موبیل بوژان ، افزایش ظرفیت پست 132 پردیس و نمایشگاه ، همچنین احداث پست 132 کیلو ولت موبیل صنعتی تبادکان و احداث پست 132 کیلوولت صنعتی دیهوک و خط تغذیه آن از جمله این پروژه ها می باشد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *