×
×
جدیدترین‌‌ها

شما نیروی زمینی روسیه نیستید

  • کد نوشته: 75193
  • مرداد 28, 1402
  • سیدعباس صالحی، مدیر مسئول روزنامه اطلاعات با انتشار مطلبی در صفحه اینستاگرامی خود نوشت:

    شما نیروی زمینی روسیه نیستید

    به گزارش نخست نیوز ،سیدعباس صالحی، مدیر مسئول روزنامه اطلاعات با انتشار مطلبی در صفحه اینستاگرامی خود نوشت:

    آقای مهدی فضائلی عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب اظهار داشت:

    در ماجرای به میدان آوردن روسیه ، زمانی که بنابود حاج قاسم با پوتین ملاقات بکند ، حضرت آقا به حاج قاسم فرمودند که دقت کنید که شما نیروی زمینی روسیه نیستید ، روسیه نیروی هوایی شماست. ( فرهیختگان، ۱۴۰۲/۵/۲۴)

    این روایت جدیدالانتشار تصویر دقیق‌تری از رابطه ایران و روسیه و بطورخاص حضور مشترک ایران و روسیه در سوریه ارائه می‌کند.

    روابط ایران و روسیه در دهه‌ اخیر بواسطه شرایط سخت تحریمی، کم و بیش این تلقی را بوجود آورده که ایران در قالب متحد استراتژیک عمل می‌کند و گاه این تصویر غلیظ‌تر دامن زده می‌شود که ایران نقش یک دنباله‌رو اقماری را ایفا می‌نماید.

    روایت اخیر آقای فضایلی این برداشت را برهم می‌زند چه این که بدون تردید همکاری ایران و روسیه در سوریه، عمیق‌ترین و استراتژیک ترین ارتباط دوکشور در دهه‌های اخیر است، ائتلافی که توانست از سقوط رژیم بشار اسد جلوگیری کند و منطقه‌ را از سلطه جبهه‌های تکفیری دور سازد.

    روایت آقای فضایلی نشان می‌دهد که دقیقا در آغاز ورود به این همکاری راهبردی دوکشور، این توجه دقیق از رهبر انقلاب صورت گرفته است که این ائتلاف نبایستی به دنباله‌روی بینجامد بلکه ایران بایستی نقش پیشران را در استراتژی و اقدام داشته باشد، دستورالعملی که سردار رشید اسلام و ایران حاج قاسم سلیمانی بخوبی بخاطر سپرد و ایران را پیشران امن‌سازی سوریه و منطقه کرد و در پرتوی آن از منافع ژئوپولتیک کشورمان صیانت نمود.

    این تجربه ( و روایت جدیدالانتشار پشت صحنه آن) می‌تواند مورد توجه گروهی از دل‌نگرانان باشد ، چه این که حافظه تاریخی ایرانیان سرشار از مظالم و عهدشکنی های روسیه است و در نتیجه نمی‌تواند براحتی عهد مودت را باور کند و به آن دل به بندد
    اما این روایت، اطمینان‌بخش این نکته است که آرمان استقلال و صیانت از جایگاه ایران در منطقه،در اصول تغییرناپذیر رهبر انقلاب و در تاروپود نهضت اسلامی ایران است که نمی‌تواند کم‌رنگ و یا بی‌رنگ شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *