×
×
جدیدترین‌‌ها

دردی که مسئولان برایش باید بی‌خواب شوند

  • کد نوشته: 74397
  • مرداد 22, 1402
  • “رأی خوب” مردم چه کارهایی می‌تواند، بکند و چرا حتی یک عده معدود نماینده آگاه و کارآمد نیز می‌توانند به حال مردم مفید باشند؟ یک نماینده فعال مجلس به این سؤال پاسخ داده است.

    دردی که مسئولان برایش باید بی‌خواب شوند

    به گزارش نخست نیوز ،جلال رشیدی کوچی، نماینده مرودشت در مجلس شورای اسلامی، در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا پیرامون انتخابات مجلس دوازدهم گفته است: قهر کردن با صندوق‌های رأی جز ضرر برای آحاد مردم چیزی به دنبال ندارد. این‌که بگوییم رأی نمی‌دهیم و جمهوری اسلامی را ساقط می‌کنیم و به کف خیابان می‌آییم، واقعا این نیست و این یک توهمی بیش نیست. کسانی که کمی اهل سیاست و اهل حکومت فهمی باشند، می‌دانند این اتفاق نخواهد افتاد. بله هیچ شکی هم نیست و هزینه ایجاد می‌شود و ممکن است هزینه سنگینی باشد و به قیمت از دست رفتن جان افراد باشد؛ اما قطعا چیزی که مدنظر عده‌ای است که ما نظام و حکومت را برمی‌گردانیم و خودمان می‌آییم این چیزها به نظر من رخ نخواهد داد. معتقدم تنها راه اصلاح، وجود و حضور نمایندگان حُر و آزاده و آزاداندیش در مجلس است. در چارچوب قانون می‌توانیم بسیاری از اصلاحات را به نفع مردم انجام دهیم.

    او می‌افزاید: شورای محترم نگهبان حتما این نگاه را دارد که افراد با دیدگاه‌های مختلف ولی در چارچوب نظام و حاکمیت بتوانند به عرصه انتخابات ورود پیدا کنند؛ اما چیزی که در نهایت رخ می‌دهد، رأی مردم است.

    رشیدی‌کوچی تصریح می‌کند: من اعتقادم این است که اگر ۵۰ نماینده آزاداندیش، دلسوز و از لحاظ فکری روشن ( نه آن روشنفکری که در عام تعریف می‌شود، خیر) مردم را بفهمند و در چارچوب قانون و بدون تعارف با حوزه اجرا بتوانند به مجلس ورود کنند، واقعا می‌شود کارهای بزرگ کرد.[1]

    *ما در تکمله سخنان صحیح آقای رشیدی این نکته را اضافه می‌کنیم که هم اصلاح وضع موجود و هم حضور نمایندگان و رئیس‌جمهور کارآمد صرفا و فقط از مسیر “بررسی کارنامه” و در ادامه با “رأی خوب” محقق می‌شود.

    و گرنه برای اصلاح اما از وادی شعار و کلمه بیرون نخواهیم رفت…

    سخنان این نماینده مجلس همچنین کنایه‌ای است به حامیان تحریم انتخابات و کسانی که قصد فریب مردم کرده‌اند تا از میزان مشارکت در انتخابات بکاهند!

    این در حالی است که باید بدانیم نتیجه انتخابات با هر میزان مشارکتی اما لازم‌الاتباع خواهد بود و کسانی که فرصت حضور و رأی دادن را از خود سلب می‌کنند در واقع آغوش خود را برای مشکلات و ناکارآمدی‌ها می‌گشایند.

    محمد رئیس‌زاده، رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران گفته است: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، برخی از مردم یا از بخشی از درمان خود انصراف می‌دهند یا به طور کلی به پزشک مراجعه نمی‌کنند و قید درمان را می‌زنند.

    به گزارش مشرق، او می‌افزاید: پرداخت هزینه‌های درمانی برای برخی از افراد چندان کار راحتی نیست.

    رئیس‌زاده همچنین تصریح کرده است: خدمات پزشکی در دنیا، خدمات گرانی است. اینکه می‌گوئیم تعرفه خدمات درمانی باید واقعی شود، به معنای آن نیست که به مردم فشار وارد شود. ما ساختار بیمه‌ای داریم. بیمه باید این نقش را ایفا کند اما به وظیفه خود، خوب عمل نمی‌کند. ساختار بیمه‌ای ما کاملاً از هم پاشیده است.[3]

    *ما قضاوت درباره آنچه آقای رئیس‌زاده گفته و رنجی که به واسطه گرانی بر گرده مردم تحمیل می‌شود را به مخاطبان محترم و البته به مسئولان ذیربط واگذار می‌کنیم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *