×
×
جدیدترین‌‌ها

هوش مصنوعی به کمک معامله‌گران بورس و کریپتو می‌آید

  • کد نوشته: 73922
  • مرداد 19, 1402
  • در چند ماه گذشته، هیاهو در مورد هوش مصنوعی شتاب بیشتری گرفته است. ربات‌های هوشمند دارای قابلیت‌هایی شده‌اند که تا پیش از این قابل تصور نبود: از نوشتن کتاب، و ایجاد نقاشی و موسیقی گرفته تا انجام معاملات تجاری در بورس و مبادلات ارزهای دیجیتال!

    هوش مصنوعی به کمک معامله‌گران بورس و کریپتو می‌آید

    به گزارش نخست نیوز ،ایجاد چت‌جی‌پی‌تی و کپی‌های آن فصل نوینی از هوش مصنوعی را رقم زد. ربات‌های هوشمند حجم زیادی از اطلاعات را جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل می‌کنند، یادداشت‌های کوتاه و بلند می‌گیرند و به دنبال داده‌هایی می‌گردند که در منابع باز هستند. آیا این بدان معناست که هوش مصنوعی به طور کامل جایگزین هوش انسانی شده است؟طبق آنچه در گزارش کریپتونیوز آمده، قطعا نه! به دلایلی، بسیاری از معامله گران معتقدند که هوش مصنوعی به شما کمک می‌کند تا بازار را تجزیه و تحلیل کنید، اما آیا واقعا می‌تواند سفارشات را به درستی انجام دهد یا یک استراتژی ضد ریسک موثر ایجاد کند؟ قطعا نه!

    آیا در این مورد ارزش آن را دارد که فن آوری‌های مدرن را به کلی کنار بگذاریم؟ من این را توصیه نمی‌کنم. وظیفه معامله‌گر ترکیب تجربه و دانش خود با آخرین پیشرفت‌های تکنولوژیکی برای کسب سود بیشتر است. بنابراین، ابزارهای هوش مصنوعی را می‌توان در موارد زیر اعمال کرد:

    1. جمع آوری تحلیل‌های بازار برای یک دوره معین ضروری است: چت‌جی‌پی‌تی در این کار به خوبی عمل می‌کند. کافی است یک کار برای دستیار هوش مصنوعی تدوین کنید و خود برنامه داده‌ها را از منابع باز جمع‌آوری می‌کند.

    2. معاملات خودکار: ربات‌های هوش مصنوعی معاملاتی به شما این امکان را می‌دهند که تمام عملیات معاملاتی را بدون دخالت انسان بر اساس پارامترهای از پیش تعیین‌شده انجام دهید. مزیت اصلی این است که ربات می‌تواند معاملات را در کسری از ثانیه انجام دهد، زمانی که نرخ یک سکه خاص به قیمت تعیین شده برسد. یک تاجر نیازی ندارد که دائماً جلوی مانیتور کامپیوتر باشد.

    3. کپی معاملات موفق: چنین راه‌حل‌هایی امکان کپی سریع از معاملات معامله‌گران موفق و کسب سود بدون درک عمیق از بازار را فراهم می کند. ویژگی تجارت کپی در بسیاری از صرافی‌های متمرکز از جمله Bitget در دسترس است.

    4. استراتژی های هوش مصنوعی برای تجارت شبکه: تجارت گرید یک استراتژی معاملاتی نسبتاً پیچیده است، به ویژه برای مبتدیان. برای بازارهای نوسانی بدون روند صعودی یا نزولی مشخص مناسب است و بر شناسایی الگوها در مجموعه بزرگی از داد‌ های تاریخی متکی است. کاربر سفارشات معلقی را برای خرید و فروش در محدوده قیمت مشخصی قرار می‌دهد. وقتی ارزش دارایی به شدت نوسان می‌کند، سفارشات تکمیل می شود و سود می برد. استفاده از هوش مصنوعی فقط به شما امکان می‌دهد این الگوها را بر اساس داده های تاریخی بازار شناسایی کنید. اجازه دهید یادآوری کنم که Bitget در اوایل جولای استراتژی‌های هوش مصنوعی را برای تجارت شبکه راه‌اندازی کرد.

    5. استراتژی تجارت Martingale با هوش مصنوعی: یکی دیگر از موارد استفاده هوش مصنوعی، ادغام آن در استراتژی Martingale است. در ابتدا از آن در قمار استفاده می‌شد، بنابراین بسیار خطرناک است. معامله‌گران میزان ریسک و فرکانس سرمایه‌گذاری را بر اساس پارامترهای توصیه‌شده توسط هوش مصنوعی Bitget تنظیم می‌کنند. پارامترها بر اساس قیمت‌های تاریخی بازار و نوسانات دارایی با استفاده از الگوریتم‌های داخلی Bitget محاسبه می‌شوند و به معامله‌گران مشاوره سرمایه‌گذاری قابل اعتماد ارائه می‌دهند.

    به طور کلی، استفاده از هوش مصنوعی واقعا می‌تواند کار یک معامله‌گر را آسان کند، اما خطراتی را که افراد کمی درباره آن صحبت می‌کنند، فراموش نکنید. بیایید به آن‌ها نگاه کنیم.

    دوباره بررسی کنید. هیچ ابزار هوش مصنوعی به شما پاسخ روشنی نمی‌دهد که آیا بهتر است در این موقعیت معامله کنید یا نه. چنین خدماتی فقط به جمع‌آوری اطلاعات کمک می‌کند، اما تصمیم همیشه با شماست. بنابراین، نباید کورکورانه به هوش مصنوعی اعتماد کنید و با تمام پولی که دارید وارد معامله شوید، زیرا خود چت‌جی‌پی‌تی چنین گفته است.

    خطرات را فراموش نکنید. ربات‌های تجاری مدرن هنوز یاد نگرفته‌اند که چگونه ریسک‌ها را به طور موثر پیش‌بینی و به حداقل برسانند!

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *