×
×
جدیدترین‌‌ها

دغدغه و گلایه های سرمربی و مربیان تیم فوتبال نوجوانان پدیده
مربیگری در فوتبال پایه نوشیدن قهوه تلخ است

  • کد نوشته: 7371
  • اردیبهشت 22, 1400
  •  نخست نیوز – مجید خروشی-در ورزش فرقی نمی کند فوتبال باشد یا سایر رشته های قهرمان پرور، توجه به رده های سنی پایه نقش بسیار مهم و کلیدی دارد د رواقع رده های سنی پایه تضمین کننده بازیکن سازی در باشگاه های ورزشی است. به همین منظور و برای آگاهی بخشی به این که تیم […]

    مربیگری در فوتبال پایه نوشیدن قهوه تلخ است

     نخست نیوزمجید خروشی-در ورزش فرقی نمی کند فوتبال باشد یا سایر رشته های قهرمان پرور، توجه به رده های سنی پایه نقش بسیار مهم و کلیدی دارد د رواقع رده های سنی پایه تضمین کننده بازیکن سازی در باشگاه های ورزشی است.

    به همین منظور و برای آگاهی بخشی به این که تیم های پایه در فوتبال دارای چه نقش و اهمیتی است با سرمربی و مربیان تیم نوجوانان پدیده در نخست ورزشی به گفت و گو نشستیم.

    سید محمود کاشی الحسینی سرمربی تیم فوتبال نوجوانان پدیده بیش از 10 سال است که در رده سنی پایه در تیم های پیشگامان،ذوب آهن و همچنین رده های سنی برزرگسال و امید در فوتبال فعالیت کرده است بیش از 2سال است به عنوان سرمربی تیم فوتبال نوجوانان پدیده(15-16)در کنار این تیم است و خوشبختانه توانسته است از گروه خود به مرحله نیمه نهایی که با حضور 12 تیم برگزار خواهد شد صعود کند.

    وی در پاسخ به این سوال که فوتبال در رده های سنی پایه را چگونه توصیف می کند، می گوید: کار در فوتبال پایه به مانند نوشیدن قهوه تلخ است ازیک طرف میلی به خوردن نیست و از طرف دیگردوری جستن و مواجه نشدن در برابرخیل عظیمی از جوانان و نوجوانان مستعد دور از انسانیت است برای همین است که نوشیدن این قهوه برای ما مربیان سهل و آسان شده است.

    کاشی الحسینی با اشاره به این که خراسان رضوی بازیکنان مستعد و خوبی دارد اما متاسفانه مدیران باشگاه توجه ای به رده های سنی پایه ندارند و سرمایه گذاری نمی کنند و به دنبال سود های زود بازده هستندمی گوید: معتقدم در صورت توجه به رده های سنی پایه در خراسان رضوی به جرات می توان گفت: 7 تا 8 بازیکن مستعد را می توان برای تیم های امید و بزرگسال و حضور در لیگ های برتر آماده کرد.

    سرمربی تیم فوتبال نوجوانان پدیده در خصوص اهمیت توجه به رده های سنی پایه  و مدارس فوتبال اظهار داشت: فوتبال پایه، مدرسه یا آکادمی فوتبال در خارج از کشور اهمیت خاصی دارد؛ زیرا بازیکن از کودکی فضاسازی، فضا شناسی و یا حمایت از بازیکن با توپ و بدون توپ را می آموزد و به مرور فوتبال منطقی و عقلانی را یاد می گیرد و زمانیکه به سن بزرگسالی رسید، صد در صد در اختیار مربی است. و معتقدم بازیکنی که مستعد است و در زمین های خاکی فوتبالش را شروع کرده اگر دراین مدارس به صورت علمی فوتبال را بیاموزد پله های ترقی را زودتر طی خواهد کرد.

    کاشی الحسینی تصریح کرد: یکی از علل موفق نبودن جوانان، اهمیت ندادن مدیران و مسوولان  باشگاه‌ها به رده  های سنی پایه است که به پشتوانه‌سازی تیم‌هایشان اصلا توجهی ندارندو اگر دررقابت های لیگ حضور پیدا می کنند و نتایج خوبی کسب می کنند حمایت می شوند و حداقل ها را برای تیم درنظر می گیرند .به محض این که تیم نتیجه خوبی می گیرد برای اهدای مدال و گرفتن عکس یادگاری حضور دارند.تیم فوتبال پدیده از گروه خود صعود کرد در حالی که نه زمین تمرین داریم و نه حمایت مالی می شویم ،مدیران باشگاه حال و احوالی  از تیم نمی پرسند.

    سرمربی تیم فوتبال پدیده اظهار داشت: 12 روز دیگر باید در برابر سپاهان تا دندان مسلح قرار بگیریم و در صورت موفقیت در جمع 6تیم برتر خواهیم بود اما متاسانه تشکیلات ضعیف مدیریتی در باشگاه دامن تیم ما راهم گرفته و از داشتن امکانات و تجهیزات لازم محروم هستیم.

    وی می گوید: وقتی تیم را تحویل گرفتم غربال گری شدیدی را در تیم صورت دادم و بازیکنان مستعد بومی را از سراسر استان جذب کردیم  ازشهرستان های تربت جام،فریمان،قوچان و نیشابوربازیکن در ترکیب تیم داریم و می توانیم ادعا کنیم تیم فوتبال نوجوانان باشگاه پدیده تیمی مرکب از استان است.

    افضلی: نوجوانان پدیده در مرز 70 درصد آمادگی

    در ادامه این گفت و گو بابک افضلی مربی بدن ساز تیم نوجوانان پدیده که بیش از 8سال است در رده های سنی پایه در فوتبال فعالیت می کند در باره مرزآمادگی فیزیکی بازیکنان در رقابت های لیگ برتر فوتبال نوجوانان می گوید: خوشبختانه تیم فوتبال پدیده علیرغم نامهربانی های مدیران باشگاه ، مسوولان  و متولیان ورزش استان تلاش خستگی ناپذیری را دنبال می کنند و از نظر فیزیکی تا 70 درصد آمادگی را پیدا کرده اند

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *