×
×
جدیدترین‌‌ها

کشف مجسمه ۳ هزار ساله دختر فرعون

  • کد نوشته: 72769
  • مرداد 8, 1402
  • مجسمه دختر فرعون آمنهوتپ سوم که «ایست» نام داشته و پدر وی پدربزرگ فرعون توتنخامون مشهورترین فرعون تمدن مصر باستان بوده، در یک مقبره زیبا برای نخستین‌بار مجزا از مجسمه پدرش کشف شد.

    کشف مجسمه ۳ هزار ساله دختر فرعون

    به گزارش نخست نیوز ، یک مجسمه منحصر به فرد با قدمتی ۳۳۵۰ ساله در مصر کشف شد. این مجسمه که به دختر فرعون مشهور مصری «آمنهوتپ سوم» تعلق دارد، در جریان کاوش‌های باستان‌شناسان چند کشور اروپایی در محوطه‌ای تاریخی در جنوب منطقه تاریخی مشهور «لکسور» در کرانه غربی رود نیل به دست آمد.

    مجسمه دختر فرعون آمنهوتپ سوم که «ایست» نام داشته و پدر وی پدربزرگ فرعون توتنخامون مشهورترین فرعون تمدن مصر باستان بوده، در یک مقبره زیبا برای نخستین‌بار مجزا از مجسمه پدرش کشف شد.

    منطقه تاریخی لکسور نیز که شهر تاریخی «تبس»، پایتخت سابق تمدن مصر باستان در آن قرار دارد، یکی از محوطه‌های تاریخی ارزشمند جهان است و علاوه‌بر کشف هزاران اثر تاریخی در آن طی دهه‌های اخیر در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو نیزبه ثبت رسیده است.مجسمه شاهزاده مصری که از سنگ آهک ساخته شده، حدود ۱۷۰ سانتی متر ارتفاع داشته و براساس بررسی‌های اولیه باستان شناسان با حدود ۳۳۵۰ سال قدمت پس از مرگ وی ساخته شده است.

    «آمنهوتپ سوم» یکی از فراعنه‌ی مشهور تمدن مصر باستان به شمار می‌رود که در فاصله‌ی سال‌های ۱۳۵۱ تا ۱۳۵۸ پیش از میلاد بر سرزمین‌های این تمدن حکومت می‌کرد.

    دوران حکومت او یکی درخشان‌ترین دوره‌ها در میان ۱۸ پادشاه این سلسله بوده و معبد وی نیز بدلیل بهره بردن از مجسمه‌هایی از الهه‌های مختلف تمدن مصر باستان، یک اثر تاریخی شاخص به شمار می‌رود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *