×
×
جدیدترین‌‌ها

خبر بد برای طرفداران نان سنگک

  • کد نوشته: 72739
  • مرداد 7, 1402
  • نان سنگک به سایر نان‌های سنتی مزیتی ندارد؛ بنابراین صرفا با معیار سالم‌تر بودن این نان‌ها، نمی‌توان توصیه به استفاده از آن کرد.

    خبر بد برای طرفداران نان سنگک

    به گزارش نخست نیوز ،متخصص تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با بیان اینکه هدف از رژیم‌های غذایی باید ارتقای سلامت و نه صرفا کاهش وزن باشد، به بیان رایج‌ترین باورهای غلط و خطرناک تغذیه‌ای پرداخت.

    تغذیه صحیح به عنوان مهمترین عامل تاثیر گذار در تامین سلامتی و حفظ آن همواره مورد تاکید متخصصان علم پزشکی بوده است؛ به طوری که داشتن سبک زندگی صحیح و توجه به نوع مصرفی مواد غذایی عامل موثر در سلامت جسمی و روانی افراد جامعه است.

    اهمیت تغذیه در دو دوره زندگی یعنی کودکی و سالمندی به علت شرایط خاص خود اهمیت بیشتری دارد. در این میان برخی باورهای غلط در خصوص تغذیه از سالیان دور در ذهن بسیاری افراد شکل گرفته است که به عنوان دستورالعمل تغذیه‌ای مورد استفاده قرار گرفته و به دیگران نیز توصیه می‌شود.براساس همین اهمیت موضوع سیزدهمین بسیج ملی تغذیه با شعار «حال خوب با وزن مناسب» از ۲۴ دی‌ماه تا هفتم بهمن در سراسر کشور برگزار می‌شود.

    تیرنگ نیستانی، استاد تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی اظهار کرد: یکی از باورهای اشتباه رایج بین عموم مردم، این است که سالم ترین نان، سنگک است، اما این باور درست نیست.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *