×
×
جدیدترین‌‌ها

فرهنگ عاشورا بزرگترین پشتوانه معنوی و دفاعی ایران است

  • کد نوشته: 72099
  • مرداد 1, 1402
  • رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق با اشاره به این که فرهنگ عاشورایی بزرگترین پشتوانه معنوی و قدرت دفاعی ایران اسلامی است گفت: پدافند ریشه در فرهنگ محرم و صفر دارد.

    فرهنگ عاشورا بزرگترین پشتوانه معنوی و دفاعی ایران است

    به گزارش نخست نیوز وبه نقل از روابط عمومی منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا«ع»، رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق ضمن تسلیت به مناسبت ایام محرم و شهادت حضرت امام حسین (ع) و یاران با وفایش در جمع عزاداران شهرک سازمانی منطقه پدافند هوایی مشهد گفت: شهدای ما نیز این فرهنگ غنی را سرمشق خود قرار داده و در اوج مظلومیت به شهادت رسیدند تا هم‌ پیمان مولای خود در نه گفتن به نظام استکباری و طاغوت باشند.

    محمد عدیده همچنین با تقدیر از فعالیت‌های جهادی بسیج در شهرک سازمانی منطقه تاکید کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون هرکجا به وجود بسیج نیاز بوده، بسیج در آنجا مخلصانه حاضر شده و خدمت‌ رسانی کرده‌ است. در دوران دفاع مقدس نیز بسیاری از عملیات‌های ماندگار و پیروزی‌ های بزرگ رزمندگان اسلام با حضور خالصانه بسیجیان عزیز به ثمر رسید.

    وی با تاکید بر اهمیت حفظ، ترویج و تبیین فرهنگ و شعائر اسلامی و معارف اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در جامعه امروز، اظهار امیدواری کرد که مجالس عزاداری ایام محرم و صفر امسال با سخنرانی علما و شخصیت‌های مذهبی و با حضور عزاداران حسینی به ویژه جوانان همچون سنوات قبل پر شور و حال و پر محتوا برگزار شود.

    حجت الاسلام محمد عدیده رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق با اشاره به اینکه هدف از نهضت عاشورا و قیام امام حسین (ع) اصلاح امت اسلامی و احیای امر به معروف و نهی از منکر بود، گفت: علت بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌ های امروز جامعه اسلامی، بی‌توجهی به فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر است.

    وی افزود: در دهه نخست ماه محرم مراسم مرثیه خوانی، سینه ‌زنی، سخنرانی و قرائت زیارت عاشورا در مسجد اداری و همچنین شهرک سازمانی منطقه پدافند هوایی شمال شرق برنامه‌ریزی شده است و با حضور و استقبال کارکنان و خانواده های آنان، همانند سال‌های گذشته برگزار می شود.

    عدیده در پایان گفت: همه ما وظیفه داریم این فریضه را ابتدا در وجود خود و سپس در محیط زندگی و جامعه زنده نگه داریم چرا که ماه محرم، بهترین فرصت برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

    خبرنگار : سیده بهجت موسوی مقدم

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *